DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7573.2.2019.190641

Постмодерне розуміння університету: організаційно-управлінські аспекти

Olga Boyko, Nina Svitaylo

Анотація


Вступ. У сучасному світі університет набуває нових якостей і функцій, де традиційні доповнюються зовсім новими, які пов’язані з розвитком регіонального співтовариства та виходом на міжнародний рівень. І тому постмодерний університет повинен переорієнтувати свої управлінсько-організаційні важелі. Мета і методи. Метою статті є розгляд університету як драйвера розвитку регіону через аналіз його сучасного менеджменту. Дослідження постмодерного університету вимагає використання міждисциплінарного соціокультурного, структурно-функціонального підходів та історичного, аналітичного, порівняльного методів. Результати. Університети, які завжди прагнули не тільки до знань заради знань, а й до відтворення знань заради росту й укріплення благополуччя суспільства, повинні змінювати управлінську парадигму. І саме такі постмодерні освітні заклади можуть бути драйверами соціально-економічного розвитку та науково-освітнього потенціалу. Висновки та обговорення. Університети сучасності повинні стати точками росту регіонів і активно брати участь у вирішенні освітніх, соціально-економічних, культурних питань. Менеджмент вищої школи повинен бути направлений на забезпечення її конкурентоздатності як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках освітніх послуг. Наукова новизна одержаних результатів полягає у визначенні чинників розвитку постмодерного університету як драйвера зростання економіки і соціокультурної сфери регіону. Практичне значення одержаних результатів виявляється в можливості використання ідеї університету як точки росту регіону та країни.

Ключові слова


університет, постмодерний університет, менеджмент університету, менеджмент соціокультурного простору, університет як драйвер, університет як точка зростання

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Bourdieu, Р. (2001). Prakticheskii smysl [Practical meaning] (A. T. Bikbov, K. D. Voznesenskaia, S. N. Zenkin, & N. A. Shmatko, Trans. in Fr.). St. Petersburg: Aleteiia; Moscow: Institute of Experimental Sociology (in Russ.).

Carter, E. (1753). The History of the University of Cambridge, from its original, to the year 1753. London. Retrieved from https://books.google.com. ua/books/about/The_History_of_the_University_of_Cambrid.html?id=OjU4AAAAMAAJ&redir_esc=y.

Chatterton, P., & Goddard, J. (2000). The Response of Higher Education Institutions to Regional Needs. European Journal of Education, 35(4), 475-496, doi: 10.1111/1467-3435.00041.

Clark, B. R. (2011). Sistema vysshego obrazovaniia: akademicheskaia organizatciia v kross-natcionalnoi perspektive [The higher education system: An academic organization in a cross-national perspective] (D. A. Aleksandrov, Trans. in Engl.). Moscow: Higher School of Economics Publishing House (in Russ.).

Durkheim, E. (2008). Sotciologiia. Ee predmet, metod, prednaznachenie [Sociology. Its subject, method, purpose], 3rd ed. (A. Gofman, Trans. in Fr.). Moscow: Terra - Knizhnyiy klub (in Russ.).

Feingold, М. (Ed.). (2011). History of Universities (Vol. XXV/2). Oxford: University Press.

Graham, J. (2001). The Social thought of Ortega y Gasset: A Systematic Synthesis in Postmodernism and Interdisciplinary. Columbia: University of Missouri Press.

Gramsci, A. (1991). Selections from Cultural Writings. Cambridge: Harvard University Press.

Habermas, J. (2000). Strukturni peretvorennya u sferi vidkrytosti: Doslidzhennya katehoriyi hromadyans’ke suspil’stvo [Structural transformations in the field of openness: Research on the category of civil society] (A. Onyshko, Trans. in Germ.). L’viv: Litopys (in Ukr.).

Koslowski, P. (1997). Kultura postmoderna: Obshchestvenno-kulturnye posledstviia tekhnicheskogo razvitiia [Postmodern culture: Socio-cultural consequences of technological development (M. N. Gretckii, L. V. Fedorova, F. N. Feldman, & L. V. Suvoichik, Trans. in Germ.). Moscow: Respublika (in Russ.).

Kovalenko, E. (2015). Mystetstvo upravlinnia iak paradyhma menedzhment-osvity ХХІ stolittia [Art of management as paradigm of management-education of the ХХІ century]. Ekonomika i menedzhment kul’tury [Economics and management of culture], 2, 31-44 (in Ukr.).

Kutsenko, V. I. (2008). Sotsial'na sfera: real'nist' i kontury majbutn'oho (pytannia teorii i praktyky) [Social sphere: the reality and contours of the future (questions of theory and practice)]. Nizhyn: Aspekt-Poligraf (in Ukr.).

Lyotard, J.-F. (1998). Sostoyaniye postmoderna [State of Postmodern] (N. A. Shmatko, Trans. in Fr.). St. Petersburg: Aleteiia; Moscow: Institute of Experimental Sociology (in Russ.).

Males, L. V. (2007). Karta mista: symvolichnyj prostir upravlinnia [City map: symbolic management space]. Krytyka [Criticism], 1-2, 17-20 (in Ukr.).

Martynyshyn, Ya., & Khlystun, O. (2018). Formuvannia suchasnoi systemy upravlinnia zhyttiediial'nistiu suspil'stva [Formation of a modern system of social life management]. Visnyk Kyivs’koho natsional'noho universytetu kul’tury i mystetstv. Seriia: Menedzhment sotsiokul’turnoi diial’nosti [Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series: Management of social and cultural activity], 1, 7-24, doi: 10.31866/2616-7573.2.2018. 149294 (in Ukr.).

Moreno, J. L. (2004). Sotciometriia: Eksperimentalnyi metod i nauka ob obshchestv [Sociometry: An Experimental Method and the Science of Society] (A. Bokovikov, Trans. in Engl.). Moscow: Akademicheskii Proekt (in Russ.).

Ortega y Gasset, J. (2010). Missiia Universiteta [University mission] (M. Golubeva, & A. Korbut, Trans. in Span.). Moscow: Higher School of Economics Publishing House (in Russ.).

Parker, R., & Cantalupus, N. (1721). The History and Antiquities of the University of Cambridge. London: T. Warner. Retrieved from https://www. iberlibro.com/servlet/SearchResults?an=Parker%2C%20Richard%20and%20Nicholas%20Cantalupe&cm_sp=det-_-bdp-_-author.

Parsons, T. (2000). O strukture sotsial’nogo deystviya [The Structure of Social Action] (V. F. Chesnokova, & S. A. Belanovskii, Trans. in Engl.). Moscow: Akademicheskii Proekt (in Russ.).

Readings, B. (2010). Universitet v ruinah [The University in Ruins]. (A. Korbut, Trans. in Engl.). Moscow: Higher School of Economics Publishing House (in Russ.).

Saburova, E. V. (2009). Osobennosti marketinga sovremennykh gorodov-universitetov (na primere Oksforda i Kembridzha) [Marketing features of modern university cities (on the example of Oxford and Cambridge)]. Aktualnye problemy gumanitarnykh i estestvennykh nauk [Actual problems of the humanities and natural sciences], 11, 144-147 (in Russ.).

Simmel, G. (2018). Bolshie goroda i dukhovnaia zhizn [Big cities and spiritual life] (K. Levinson, Trans. in Germ.). Moscow: Strelka Press (in Russ.).

Sorokin, P. A. (2008). Sistema sotciologii [System of Sociology]. Moscow: Astrel (in Russ.).

Stehnii, O. (2010). Paradyhmal'ni zrushennia u vyvchenni sotsial'noi real'nosti doby hlobalizatsii [Paradigm Shifts in the Study of Social Reality in the Age of Globalization]. Ukrains'kyj sotsium [Ukrainian Society], 3, 59-71 (in Ukr.).

Vasylchenko, H., Parasiuk I., & Yeremenko N. (2015). Asotsiatsiia mist Ukrainy [Association of cities of Ukraine]. Kiyiv: VI EN EJ (in Ukr.).

Weber, M. (1994). Izbrannoe. Obraz obshchestva [Selected works. The image of society] (Trans. in Germ.). Moscow: Yurist (in Russ.).

Yankovska, O. (2015). Rol' universytetiv v ekonomichnomu rozvytku mist, rehioniv, krainy [The role of the university in economic development of cities, regions, countries]. Zvit III Natsional'noho forumu «Biznes i universytety» [Report of the III National Forum “Business & Universities”]. Retrieved from http://csr-ukraine.org/wp-content/uploads/2015/12/forum_ publ_all_bezpolos_print.pdf (in Ukr.).


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2019 Ольга Бойко & Ніна Світайло

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.


© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |