СКЛАДОВІ ФОРМУВАННЯ ПОПИТУ НА КУЛЬТУРНІ ІВЕНТИ В УКРАЇНІ (НА ПРИКЛАДІ МУЗЕЇВ)
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7573.1.2019.170662Ключові слова:
культурний івент, культурні індустрії, маркетингова стратегія, музейний менеджмент і маркетинг, музейний івент, культурний проектАнотація
Актуальність теми дослідження зумовлена необхідністю аналізу складових формування попиту на культурні івенти в Україні, виробниками яких є музеї, які наразі мають змогу функціонувати як культурні індустрії та продукувати інноваційний конкурентоздатний культурний продукт. Мета і методи. Мета статті – аналіз складових формування попиту на культурні івенти в Україні (на прикладі музеїв), що дозволить виявити особливості формування попиту й розробити маркетингову стратегію музеїв. Застосовано міждисциплінарний, системний, комплексний і культурологічний підходи, а також методи типологізації, опитування, аналізу і синтезу, порівняльний та емпіричний. Результати дослідження виявляються у поглибленні вивчення процесу формування сталого попиту на культурні івенти в Україні. Попит на культурні івенти, виробниками яких є заклади культури, має дві складові: зовнішню, що залежить від стратегічних положень розвитку культури в Україні; внутрішню, яка передбачає впровадження стратегічного маркетингу та перегляду управлінських моделей у закладах культури, зокрема музеях. Висновки та обговорення. Наукова новизна одержаних результатів полягає у визначенні тенденцій формування попиту на культурні івенти в Україні, виробниками яких є залежні від державного фінансування заклади культури. Результати дослідження свідчать про важливість трансформації управлінської складової в діяльності музеїв та впровадження стратегічного маркетингу. Практичне значення результатів дослідження виявляється у використанні їх закладами культури, зокрема музеями, з метою подальшого поглиблення й розробки практико-орієнтованого курсу з музейного маркетингу і менеджменту.Посилання
Baumol, W. J., & Bowen, W. G. (1966). Performing Arts, the Economic Dilemma: A Study of Problems Common to Theater, Opera, Music and Dance. Cambridge: M.I.T. Press.
Document of European Commission (2010, April 27). Green Paper. Unlocking the potential of cultural and creative industries. Retrieved from https:// eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/ALL/?uri=celex%3A52010DC0183.
Druhyi mizhnarodnyi forum «Kreatyvna Ukraina»: neobkhidni umovy dlia rozvytku kreatyvnoho pidpryiemnytstva v Ukraini [Second Annual International Forum «Creative Ukraine»: necessary conditions for the development of creative entrepreneurship in Ukraine] (2018). Retrieved from http://creativeukraine. org.ua/uk/ (in Ukr.).
Event Trends Predictions for 2019 (2019). Retrieved from https://www.eventbrite. co.uk/blog/event-trend-predictions-2019-ds00/.
Guggenheim Bilbao (2019). Retrieved from http://www.guggenheim-bilbao-corp.eus/en/bilbao-guggenheim/mission-vision-values/.
Hniedovskyi, M. (2012). Suchasni tendentsii v yevropeiskykh muzeiakh [Modern trends in European museums]. Retrieved from http://www.istpravda.com. ua/articles/50dab0433696b/ (in Ukr.).
Hrushyna, A. I. (2018). Formuvannia systemy stratehichnoho upravlinnia v haluzi kul'tury [Formation of the system of strategic management in the field of culture]. Visnyk Kyyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriya: Menedzhment sotsiokulturnoyi diyalnosti [Bulletin of the Kiev National University of Culture and Arts. Series in Management of Socio-Cultural Activities], 2, 107-119 (in Ukr.).
Hutter, M., & Frey, B. (2010). On the Influence of Cultural Value on Economic Value. Revue d'économie politique, 120 (1), 35-46.
Imperial War museum (2019). Retrieved from https://www.iwm.org.uk/about.
Kliuchko, Yu. M. (2018). Kreatyvnist yak skladova rozvytku muzeinoi komunikatsii [Creativity as a component of the museum communication development]. DOI: 10.31866/2616-745x.1.2018.142010 (in Ukr.).
Kotler, N., Kotler, F., & Kotler, V. (2010). Muzejnyj marketynh i stratehiia [Museum marketing and strategy]. (Trans. in Eng). Kyiv: Stylos (in Ukr.).
Levochkina, N. A. (2017). Muzejnyj menedzhment [Museum management]. Moscow: Direkt-Media (in Russ.).
Lord, D., & Lord, B. (2009). The Manual of Museum Management. Plymouth: Altamira Press.
Mankovska, R. V. (2013). Suchasni muzeini komunikatsii ta perspektyvy yikh rozvytku [Contemporary museum communications and prospects of their development]. Kraieznavstvo [Regional Studies], 3, 75-84 (in Ukr.).
Museum of London (2019). Retrieved from https://www.museumoflondon.org. uk/about-us/our-organisation/our-strategy-and-vision.
Parkhomenko, I. I. (2017). Teoretychni kontseptsii suchasnoi ekonomiky kultury: filosofsko-kulturolohichnyi analiz [Theoretical concepts of the modern cultural economy: philosophical and cultural research]. Avtoreferat kandydats’koi dysertatsii [Abstract of thesis candidate’s dissertation]. Kyiv: KNUTSh (in Ukr.).
Parrish, D. (2014). Chase one Rabbit: Strategic Marketing for Business Success. England: Wordskapes Ltd.
Petrova, I. V. (2011). Kulturno-dozvillievi praktyky naselennia suchasnoi Ukrainy: tendentsii ta priorytety [Cultural and leisure practices of the population in modern Ukraine: trends and priorities]. Kultura i suchasnist [Culture and Modernity], 1, 55-60 (in Ukr.).
Pielichaty, H., Els, G., Reed, I., & Mawer, V. (2017). Events Project Management. London and New York: Routledge.
Simon, N. (2010). Participatory Museum. California, Santa Cruz : Muzeum.
Throsby, D. (2008). From cultural to creative industries: the specific characteristics of the creative industries. Troiseme Journees d`Economie de la Culture: Nouvelles Frontiers de l`Economie de la Culture: conference held at Musee du quai Braney. Paris: Musee de quai Branly, 1-11.
Trosbi, D. (2014). Ekonomika i kul'tura [Economy and Culture]. (Trans. in Eng.). Moscow: Vysshaya shkola ekonomiki (in Russ.).
Verkhovna Rada of Ukraine (2010, December 14). Zakon Ukrainy «Pro kulturu» [A Law of Ukraine is "On Culture"]. Retrieved from https://zakon.rada. gov.ua/laws/show/2778-17 (in Ukr.).
Verkhovna Rada of Ukraine (2017, March 23). Zakon Ukrainy «Pro Ukrainskyi kulturnyi fond» [A Law in Ukraine is "Ukrainian Cultural Fund"]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1976-19 (in Ukr.).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Ірина Ігорівна ПАРХОМЕНКО
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.