ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ МЕНЕДЖЕРА ДО УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7573.1.2018.143385

Ключові слова:

менеджмент, управлінська діяльність, проектна діяльність, управління проектною діяльністю, менеджер, психологічна готовність до професійної діяльності, професійна адаптація

Анотація

Актуальність зумовлена необхідністю підготовки менеджерів, здатних вирішити поставлені завдання на рівні сучасних вимог до управління проектною діяльністю у соціокультурній сфері. Мета і методи. Мета полягає у визначенні особливостей формування психологічної готовності майбутнього менеджера до управління проектною діяльністю, а також у встановленні її взаємозв’язку з успішністю цієї діяльності та професіоналізмом менеджера. Методи дослідження: аналіз та узагальнення загальнотеоретичних положень із теорій управління, зокрема проектною діяльністю, окремих аспектів психологічної готовності менеджерів до професійної діяльності; класифікація та систематизація складових структури психологічної готовності менеджера до управління проектами. Результати. Визначено сутність психологічної готовності менеджера до управління проектами; її основні складові; якості, що можуть її характеризувати; компоненти механізму її формування. Виокремлено особистісні фактори ефективного функціонування системи управління проектною діяльністю. Висновки та обговорення. Розкрито складність і багатоаспектність структури психологічної готовності майбутніх менеджерів до управління проектами з такими функціонально пов’язаними між собою та взаємозумовленими компонентами, як ціннісно-мотиваційний, когнітивно-оцінний, операційно-рефлексивний, особистісно-афективний. Наукова новизна полягає у виявленні взаємозв’язку означеної готовності з факторами ефективного функціонування системи управління проектною діяльністю. Результати дослідження надають можливості для визначення комплексу заходів щодо оптимізації психологічної готовності до професійної діяльності у процесі навчання, а також виявлення показників сформованості психологічної готовності майбутнього менеджера до управління проектною діяльністю.

Біографія автора

Olena Kostyuchenko, Київський національний університет культури і мистецтв

доктор психологічних наук, доцент

Посилання

Berezin, F. B. (1988). Psihicheskaya i psihofiziologicheskaya adaptatsiya cheloveka [Psychic and psychophysiological adaptation of a person]. Leningrad: Nauka (in Russ.).

Bodalev, A. A. (1998). Akme – effekt lichnostnogo osuschestvleniya v protsesse sotsializatsii i individualizatsii vzroslogo cheloveka [Acme – the effect of personal fulfillment in the process of socialization and individualization of an adult person]. Mir psihologii [The world of psychology], 1, 59-65 (in Russ.).

Derkach, A. A. (2004). Akmeologicheskie osnovyi razvitiya professional [Acmeological basis of professional development]. Moscow: MPSI (in Russ.).

Dyachenko, M. I., & Kandyibovich, L. A. (1976). Psihologicheskie problemyi gotovnosti k deyatelnosti [Psychological issues of readiness for activity]. Minsk (in Russ.).

Fayol, H. (1917). Administration industrielle et générale. Paris: Dunod et Pinat.

Fayol, H. (1949). General and industrial management. London: Pitman.

Ganzen, V. A. (1984). Sistemnyie opisaniya v psihologii [System descriptions in psychology]. Leningrad: LGU (in Russ.).

Karamushka, L. M., & Moskalov, M.V. (2011). Psykholohiya pidhotovky maybutnikh menedzheriv do upravlinnya zminamy v orhanizatsiyi [Psychology of the training of future managers to manage changes in the organization]. Lviv: Spolom (in Ukr.).

Kendrick, T. (2011). 101 Project Management Problems and How to Solve Them. New York: AMACOM.

Khartsij, O. M., Perevozna, T. O., & Lubenets, S. V. (2016). Pidhotovka majbutnikh spetsialistiv do efektyvnoho upravlinnia [Training of future specialists for effective management]. Nauka i osvita [Science and education], 7, 40-44. DOI: https://doi.org/10.24195/2414-4665-2016-7-8 (in Ukr.).

Kostyuchenko, O. V. (2017). Tvorchyy ta adaptyvnyy potentsialy yak osnova profesiynoyi samorealizatsiyi fakhivtsya industriyi mody [Creative and adaptive potentials as the basis of professional self-realization of a specialist in the fashion industry]. Aktualni problemy psykholohiyi [Actual problems of psychology], 12, 159-168 (in Ukr.).

Martynyshyn, Y. M. (Ed.). (2017). Obgruntuvannia paradyhmy menedzhmentosvity u sotsiokulturnij sferi: monohrafiia [Substantiation of the paradigm of management education in the socio-cultural sphere: monograph]. Bila Tserkva: Vydavets O. V. Pshonkivskyj (in Ukr.).

Molyako, V. A. (1994). Problemyi psihologii tvorchestva i razrabotka pohoda k izucheniyu odarennosti [Problems of the psychology of creativity and the development of a campaign to study talent]. Voprosyi psihologii [Questions of psychology], 5, 86-95 (in Russ.).

Molyako, V. O. (1989). Psykholohichna hotovnist do tvorchoyi pratsi [Psychological readiness for creative work]. Kyiv: Znannya (in Ukr.).

Orban-Lembryk, L. E. (2003). Psykholohiya upravlinnya [Psychology of management]. Kyiv: Akademvydav (in Ukr.).

Schyokin, G. V. (1996). Teoriya sotsialnogo upravleniya [Theory of social management]. Kiev: MAUP (in Russ.).

Semichenko, V. A. (2004). Problemyi motivatsii povedeniya i deyatelnosti cheloveka [Problems of motivation of human behavior and activities]. Kiev: Millenium (in Russ.).

Shadrikov, V. D. (1982). Problemyi sistemogeneza professionalnoy deyatelnosti [Problems of systematization of professional activity]. Moscow: Nauka (in Russ.).

Shchotka, O. P. (2004). Formuvannya psykholohichnoyi hotovnosti studentiv pedahohichnykh universytetiv do profesiyno-upravlinskoho samovyznachennya [Formation of psychological readiness of students of pedagogical universities for professional-managerial self-determination]. Avtoref. kandydatskoi dysertatsii [Abstract of thesis candidates dissertation]. Kyiv (in Ukr.).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-01

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, КУЛЬТУРА ТА МИСТЕЦТВО МЕНЕДЖМЕНТУ