ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ МЕНЕДЖМЕНТУ ТА МЕНЕДЖМЕНТ-ОСВІТИ В УМОВАХ РИНКОВИХ ЗМІН

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7573.1.2018.143391

Ключові слова:

управління, менеджмент, соціокультурна сфера, соціо-культурний менеджмент, компетенція, модель менеджменту, діяльність менеджера

Анотація

Актуальність. Стаття присвячена проблемним аспектам менеджменту і менеджмент-освіти. Актуальність статті зумовлюється тим, що на разі менеджменту приділяється особлива увага як основному фактору результативної діяльності підприємств. Відповідно концепція підготовки менеджерів у сучасних умовах потребує певних змін. Мета і методи. Метою цієї статті є здійснення ґрунтовного теоретичного аналізу, систематизація і узагальнення наукових положень із проблем менеджменту і менеджмент-освіти в цілях виявлення закономірностей їх виникнення, розвитку і застосування в реальному секторі економіки. Аспектний підхід до дослідження проблем менеджменту визначив низку методів наукового аналізу, серед яких: метод аналізу і синтезу, історичний, аналітичний, ситуаційний, порівняльний методи. Результати. Проаналізовано та поглиблено теоретичні погляди на загальновідомі положення сутнісних характеристик категорій загального та соціокультурного менеджменту; виокремлені нові принципи управління соціокультурною діяльністю; змодифікована система компетенцій менеджерів для соціокультурної діяльності. Висновки та обговорення. Специфіку зарубіжного досвіду діяльності менеджера необхідно творчо адаптувати до вітчизняних умов, спираючись при цьому на вже наявні й узагальнені дані про теорію і практику управління в країнах із ринковою економікою і на власні емпіричні результати. Наукова новизна одержаних результатів полягає в узагальненні наукових уявлень стосовно передумов результативності підготовки менеджерів на основі підсумовування досвіду зарубіжних країн, що дозволяє трансформувати кращі освітні практики та практичні запити соціокультурного бізнес-середовища при формування стратегії. Практичне значення статті виявляється в тому, що теоретичні положення дослідження доведено до рівня конкретних методик і рекомендацій.

Біографії авторів

Valentina Rusavska, Київський національний університет культури і мистецтв

кандидат історичних наук, професор

Liudmila Batchenko, Київський національний університет культури і мистецтв

доктор економічних наук, професор

Liliia Honchar, Київський національний університет культури і мистецтв

викладач

Посилання

Andruschenko, V., & Peredborskiy, I. (Eds.). (2009). Filosofiia osvity [Philosophy of Education]. Kyiv: Vyd-vo NPU im M. P. Drahomanova (in Ukr.).

Bakirova, V. S. (Ed.). (2015). Sotsiokulturnye barery modernizatsii vysshei shkoly Ukrainy [Socio-cultural barriers to the modernization of higher education in Ukraine]. Kharkov: KhNU im. V. N. Karazina (in Russ.).

Bir, S. (2005). Mozg firmy [The brain of the firm]. (Trans. in Eng.). Moscow: Editorial (in Russ.).

Chernikova, G. D. (1993). Problemyi podgotovki ekonomistov i menedzherov v vuzah Rossii [Problems of training economists and managers in Russian universities]. Rossiyskiy ekonomicheskiy zhurnal [Russian economic journal], 10, 102-106. (in Russ.).

Chizhikov, V. M. (2008). Teoriia i praktika sotsiokul'turnogo menedzhmenta [Theory and practice of socio-cultural management]. Moscow: MGUKI, (in Russ.).

Churmanteeva, V. N. (1975). SShA: podgotovka rukovodyaschego personala promyishlennyih korporatsiy [USA: training of management personnel of industrial corporations]. Moscow: Nauka (in Russ.).

Druker, P. F. (1994). Upravlenie, natselennoe na rezultaty. [Performanceoriented management]. (Trans. in Eng.). Moscow: Tekhnologicheskaia shkola biznesa (in Russ.).

Faiol, A. (1991). Obshchee i promyshlennoe upravlenie [General and Industrial Management]. (Trans. in Fr.). Moscow: Delo, (in Russ.).

Grebenyuk, G. A., & Shmelev, A. G. (1994). Diagnostika menedzherskogo stilya s pomoschyu kompyuternoy igryi i test-oprosnika [Diagnosis of managerial style using a computer game and a test questionnaire]. Vestnik Moskovskogo universiteta. Psihologiya [Bulletin of Moscow University. Psychology], 2, 59-66. (in Russ.).

Greyson-ml., Dzh., & O’Dell, K. (1990). Amerikanskiy menedzhment na poroge ХХI veka [American management on the threshold of the XXI century]. (Trans. in Eng.). Moscow: Ekonomika (in Russ.).

Harash, A. U. (1981). Rukovoditel, ego lichnost i deyatelnost: shtrihi k psihologicheskomu portretu [The leader, his personality and activity: strokes to the psychological portrait]. Moscow: Znanie (in Russ.).

Kolominskyi, N. L. (1996). Psykholohiia pedahohichnoho menedzhmentu [Psychology of pedagogical management]. Kyiv: MAUP (in Ukr.).

Kolot, A. M. (1998). Motyvatsiia, stymuliuvannia j otsinka personalu [Motivation, incentives and staff assessment]. Kyiv: KNEU (in Ukr.).

Konarzhevskiy, Yu. A. (1986). Pedagogicheskiy analiz uchebno-vospitatelnogo protsessa i upravlenie shkoloy [Pedagogical analysis of teaching and educational process and school management]. Moscow: Pedagogika (in Russ.).

Kremen, V. (2012). Osvita i suspilstvo v paradyhmi synerhetychnoho myslennia [Education and society in the paradigm of synergetic thinking]. Pedahohika i psykholohiia [Pedagogy and psychology], 2, 5-11 (in Ukr.).

Lend, P. (1995). Menedzhment – iskusstvo upravliat [Management is the art of managing]. (Trans. in Eng.). Moscow: INFRA (in Russ.).

Mintzberg, H. (1973). The Nature of Managerial Work. New York: Harper and Row.

Porter, M. (1993). Mezhdunarodnaia konkurentsiia [International competition]. (Trans. in Eng.). Moscow: Mezhdunarodnye otnosheniia (in Russ.).

Rais-Dzhonston, U. (2001). Takticheskii menedzhment: metody upravleniia v meniaiushchemsia mire [Tactical Management: Management Methods in a Changing World]. (Trans. in Eng.). Sankt-Peterburg: Piter (in Russ.).

Ruchka, A. A. (1987). Tsennostnyi podkhod v sisteme sotsiologicheskogo znaniia [Value Approach in the System of Sociological Knowledge]. Kyiv: Naukova dumka (in Russ.).

Seyner, R., & Lichia, Yu. (1994). Stili povedeniya menedzherov v konfliktnyih situatsiyah: opyit Shveytsarii [Styles of behavior of managers in conflict situations: the experience of Switzerland]. Problemyi teorii i praktiki upravleniya [Problems of theory and practice of management], 3, 98-102 (in Russ.).

Shaw, M. E. (1971). Group Dynamics: the Psychology of Small Group Behavior. New York: McGraw Hill.

Stogdill, R. M. (1982). Handbook of Leadership:a Survey of Theory and Research, Revised and Expanded. New York: Macmillan.

Stoner, J. A. F., Freeman, R. E., & Gilbert, T. F. (1999). Kierowanie [Managing]. (A. Ehrlich, Ed.). Warszawa: PWE (in Pol.).

Utkin, E. A. (1997). Professiya – menedzher [Profession: Manager]. Moscow: Tandem (in Russ.).

Valovoy, D. V. (1997). Istoriya menedzhmenta [History of management]. Moscow: INFRA (in Russ.).

Vihanskiy, O. S., & Naumov, A. I. (2003). Menedzhment [Management]. Moscow: Ekonomist (in Russ.).

Vudkok, M., & Frensis, D. (1991). Raskreposchennyiy menedzher: dlya rukovoditelya – praktika [Emancipated manager: for the head-practice]. (Trans. in Eng.). Moscow: Delo (in Russ.).

Yevtushevska, O. (2017). Tajm-menedzhment iak vyiav svitohliadu suchasnoi liudyny [Time management as a manifestation of the modern world's outlook]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Ekonomika [Bulletin of the Taras Shevchenko National Uni-versity of Kyiv. Economy], 3 (192), 15-18. DOI: https://doi.org/10.17721/ 1728-2667.2017/192-3/3 (in Ukr.).

Yevtukh, M. B., & Haluzynskyi, V. M. (1995). Osnovy pedahohiky ta psykholohii vyshchoi shkoly v Ukraini [Fundamentals of Pedagogy and Psychology of Higher Education in Ukraine]. Kyiv : INTEL (in Ukr.).

Zhuravlev, A. L. (1979). Stil rukovodstva dlia upravleniia sotsialno-psikhologicheskim klimatom proizvodstvennogo kollektiva [The style of management for managing the socio-psychological climate of the production team]. Sotsialno-psikhologicheskii klimat kollektiva: teoriia i metody izucheniia [Socio-psychological climate of the collective: theory and methods of study]. Moscow: Nauka, 134-146 (in Russ.).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-01

Номер

Розділ

ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ МЕНЕДЖМЕНТУ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ