СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГУ НА ВІТЧИЗНЯНОМУ РИНКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7573.1.2018.143396Ключові слова:
ринок послуг вищої освіти, конкурентна позиція, маркетингові заходи вищого навчального закладу, маркетингові інновації, нетрадиційні маркетингові прийоми, додаткові цінності навчанняАнотація
Актуальність. Початок ХХІ ст. вказує на зростання конкуренції практично у всіх галузях соціально-економічної системи нашої країни, що стосується і ринку послуг вищої освіти. Тому з метою забезпечення належної діяльності та посідання відповідних конкурентних позицій вищим навчальним закладам (ВНЗ) доводиться шукати нові маркетингові підходи та рішення. Мета і методи. Мета статті полягає у виявленні сучасних тенденцій використання маркетингових можливостей та розвитку маркетингу як засобу посідання високих конкурентних позицій ВНЗ. У дослідженні нами використано емпіричний і системний підходи, згідно з якими маркетингові процеси, що застосовують ВНЗ, проаналізовано у взаємозв’язку та розвитку. Також використано методи аналізу та синтезу. Результати. Основні результати дослідження полягають у виявленні передумов і доведенні необхідності застосування ВНЗ маркетингу для забезпечення його успішної діяльності. Акцентовано увагу на використанні інноваційних, нетрадиційних форм маркетингових заходів і на можливостях від вдалого застосування традиційних прийомів маркетингу. Висновки та обговорення. В умовах сучасного ринку ВНЗ необхідно проводити компетентну маркетингову політику. Освітні послуги потрібно диференціювати для вдалого позиціювання. В процесі представлення навчальних продуктів центром уваги завжди має бути їх споживач і ті додаткові цінності, які він отримуватиме під час навчання та після його закінчення В майбутньому, на нашу думку, розглядатимуться питання використання соціальних мереж, зв’язку та інформаційно-комунікаційних технологій для реалізації маркетингових рішень ВНЗ. Наукова новизна результатів у тому, що ми одержали подальший розвиток рішення щодо застосування маркетингових прийомів ВНЗ. Практичне значення у можливостях безпосереднього застосування висунутих нами маркетингових рішень у безпосередній практичній діяльності ВНЗ.Посилання
Batalova, O. S. (2012). Spetsyfika marketingovykh kommunikatsiy na rynkie obrazovatelnykh uslug [The specific of marketing communications at educational services market]. Ekonomicheskaya nauka i praktika [Economic science and practice]. Chita: Molodoy uchenyi, 110-114 (in Russ.).
Dolzhenko, D. S. (2001). Sowremennye metody marketinga obrazovatelnykh uslug: dinamika, perspektivy [Contemporary methods of marketing of educational services: dynamics, prospects]. Zb. nauk. pr. DonDAU “Stratehia marketyngu v upravlinni regionamy ta pidpryiemnytstvom [Collection of scientific works. DonDAU «Strategy of Marketing in Regional and Business Management»]. (Vol. 7). Donetsk: DonDAU, 10-14 (in Russ.).
Golubkov, E. P. (2015). Marketing dla professionalov [Marketing for professionals]. Moscow: Yurayt (in Russ.).
Kotler, Ph. (2004). Ten Deadly Marketing Sins: How to Avoid and Resolve Them. New York: John Wiley & Sons.
Kotler, Ph., & Fox, K. F. A. (1985). Strategic Marketing for Educational Institutions. New Jersey: Prentice-Hall.
Robbins, S. B., Lauver, K., Le, H., Davis, D., & Langley, R. (2004). Do psychosocial and study skill factors predict college outcomes? Psychological Bulletin, 130 (2), 261-288. DOI: https://doi.org/10.1037/0033-2909.130.2.261
Sychenko, V. V. (2007). Sutnist ta osoblyvosti marketyngu osvitnikh posluh v Ukrayini [The essence and peculiarities of marketing educational services in Ukraine]. Retrieved from http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/ db/2007-2/doc/2/10.pdf (in Ukr.).
Teletova, S. H., & Teletov, O. S. (2011). Pedahohichnyi marketyng u diyalnosti navchalnykh zakladiv [Pedagogical marketing in activities of educational institutions]. Marketyng i Menedzhment innovatsiy [Marketing and management of innovations], 3, 118-124 (in Ukr.).
Zalek, A., & Grzesiuk, А. (2008). Niepubliczne uczelnie wyzsze – fenomen Polskego rynku edukacyijnego. Fakty i stereotypy. Szkolnictwo niepubliczne w Polsce i Unii Europejskiej – stan obecny i perspektywy rozwoju. Gdynia, 17-26 (in Pol.).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Тарас Васильович Григорчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.