ТОРГІВЕЛЬНО-РОЗВАЖАЛЬНІ ЦЕНТРИ В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ МІСТА: РЕСУРСИ СТРАТЕГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7573.2.2018.149465Ключові слова:
культура, торгівельно-розважальний центр, споживання, масова культура, дозвілляАнотація
Актуальність. У наш час спостерігається переорієнтація цінностей зі сфери праці у сферу споживання, дозвілля та розваг. Саме таким осередком і є торгівельно-розважальні центри. Актуальність нашого дослідження обумовлена вивченням нового феномену в просторі сучасного міста – торгівельно-розважальний центр, який швидко перетворився на найпопулярніший серед наших співвітчизників заклад відпочинку. Мета і методи. Метою статті є показати та проаналізувати ресурси стратегічного менеджменту для успішної діяльності розважальної складової торгівельно-розважальних центрів. Методом дослідження є структурний аналіз, а також порівняльний та системний підходи. Результати. Торгівельно-розважальні центри є фактором соціалізації суспільства, виступають як ефективний спосіб розвитку культурно-дозвіллєвої діяльності та є об’єктами для пошуку сучасних інноваційних технологій, які реалізуються через ресурси стратегічного менеджменту. Висновки та обговорення. Показана необхідність створення багатофункціонального, багатопланового, динамічного та креативного простору на базі торгівельно-розважальних центрів, де чинником подальшого розвитку є удосконалення дозвіллєвого обслуговування населення. Наукова новизна одержаних результатів полягає в актуалізації нематеріальних ресурсів: соціального партнерства, соціального капіталу, історичної пам’яті та символічних ресурсів. Практичне значення одержаних результатів може бути використано для презентації торгівельно-розважальних центрів як одного з варіантів транслятора культури.Посилання
Akimova, L. A. (2003). Sotsiologiya dosuga [Sociology of leisure]. Moscow: MGUKI (in Russ.).
Averintsev, S. S. (2001). Sofiya–Logos [Sofia–Logos]. Kyiv: Dyx i litera (in Russ.).
Bell, D. (2004). Gryaduschee postindustrialnoe obschestvo [The coming postindustrial society]. (Trans. in Eng.). Moscow: Akademiya (in Russ.).
Benay, Kh. A. (2014). Osobennosty razvytyya arkhytekturno-planyrovochnoy orhanyzatsyy ynnovatsyonny khtsentrov [Features of development of architectura landplaning organization of innovation centers]. Visnyk Donbaskoyi natsionalnoyi akademiyi budivnytstva i arkhitektury [Bulletin of the Donbas National Academy of Civil Engineering and Architecture], 2, 13-18 (in Russ.).
Berkoff, S. (2000). Shopping in the Santa Monica Mall: The Journals of a Strolling Player. London: Robson.
Brambilla, R. (1977). American Urban Malls: A Compendium. New York: Institute for Environmental Action.
Dukov, Ye. V. (2004) Sovremennyye tsivilizatsionnyye trendy I massovaya kul'tura [Modern civilization trends and popular culture]. Observatoriya kul'tury [Culture Observatory], 3, 28-34 (in Russ.).
Evans, G. (2001). Cultural planning: an urban renaissance? London: Routledge Chp8.
Farrell, J. J. (2003). One Nation Under Goods: Mallsand the Seduction of American Shopping. Washington: Smithsonian Institution Press.
Muller, Т. (1978). Central Business Districts, Cities, and Shopping Malls. Washington: Urban Land Institute.
Nort, D., Uollis, D., & Vayngast, B. (2011). Nasiliye I sotsial'nyye poryadki. Kontseptual'nyye ramki dlya interpretatsii pis'mennoy istorii chelovechestva [Violence and social order. Conceptual framework for interpreting the written history of mankind]. (Trans. in Eng.). Moscow: Institut Gaydara (in Russ.).
Patnam, R. (2000). The prosperous community – Social Capital and Public life. The American Prospect, 13, 35-42.
Rubenstein, H. M. (1978). Central City Malls. New York: John Wiley and Sons.
Shapovalova, T. V. (2016). Sotsialniy kapital: teoretichni zasadi ta strategiyi transformatsiyi [Social capital: theoretical ambush and strategic transformation]. Severodonetsk: SNU imeni Dalya (in Ukr.).
Uspenska, T. O. (2013). Osnovni tendentsiyi rozvytku dytyachykh rozvazhalnykh zon ta tsentriv dozvillya v torhovo-rozvazhalnykh kompleksakh velykykh mehapolisiv Ukrayiny [Main tendencies of development of children's entertainment zones and leisure centers in shopping and entertainment complexes of large megacities of Ukrain]. Arkhitekturnyy visnyk [Architectural Bulletin], 1, 162-168 (in Ukr.).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Ольга Петрівна Бойко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.