ТОРГІВЕЛЬНО-РОЗВАЖАЛЬНІ ЦЕНТРИ В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ МІСТА: РЕСУРСИ СТРАТЕГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7573.2.2018.149465

Ключові слова:

культура, торгівельно-розважальний центр, споживання, масова культура, дозвілля

Анотація

Актуальність. У наш час спостерігається переорієнтація цінностей зі сфери праці у сферу споживання, дозвілля та розваг. Саме таким осередком і є торгівельно-розважальні центри. Актуальність нашого дослідження обумовлена вивченням нового феномену в просторі сучасного міста – торгівельно-розважальний центр, який швидко перетворився на найпопулярніший серед наших співвітчизників заклад відпочинку. Мета і методи. Метою статті є показати та проаналізувати ресурси стратегічного менеджменту для успішної діяльності розважальної складової торгівельно-розважальних центрів. Методом дослідження є структурний аналіз, а також порівняльний та системний підходи. Результати. Торгівельно-розважальні центри є фактором соціалізації суспільства, виступають як ефективний спосіб розвитку культурно-дозвіллєвої діяльності та є об’єктами для пошуку сучасних інноваційних технологій, які реалізуються через ресурси стратегічного менеджменту. Висновки та обговорення. Показана необхідність створення багатофункціонального, багатопланового, динамічного та креативного простору на базі торгівельно-розважальних центрів, де чинником подальшого розвитку є удосконалення дозвіллєвого обслуговування населення. Наукова новизна одержаних результатів полягає в актуалізації нематеріальних ресурсів: соціального партнерства, соціального капіталу, історичної пам’яті та символічних ресурсів. Практичне значення одержаних результатів може бути використано для презентації торгівельно-розважальних центрів як одного з варіантів транслятора культури.

Біографія автора

Olga Boyko, Сумський державний університет

доктор філософських наук, професор

Посилання

Akimova, L. A. (2003). Sotsiologiya dosuga [Sociology of leisure]. Moscow: MGUKI (in Russ.).

Averintsev, S. S. (2001). SofiyaLogos [SofiaLogos]. Kyiv: Dyx i litera (in Russ.).

Bell, D. (2004). Gryaduschee postindustrialnoe obschestvo [The coming postindustrial society]. (Trans. in Eng.). Moscow: Akademiya (in Russ.).

Benay, Kh. A. (2014). Osobennosty razvytyya arkhytekturno-planyrovochnoy orhanyzatsyy ynnovatsyonny khtsentrov [Features of development of architectura landplaning organization of innovation centers]. Visnyk Donbaskoyi natsionalnoyi akademiyi budivnytstva i arkhitektury [Bulletin of the Donbas National Academy of Civil Engineering and Architecture], 2, 13-18 (in Russ.).

Berkoff, S. (2000). Shopping in the Santa Monica Mall: The Journals of a Strolling Player. London: Robson.

Brambilla, R. (1977). American Urban Malls: A Compendium. New York: Institute for Environmental Action.

Dukov, Ye. V. (2004) Sovremennyye tsivilizatsionnyye trendy I massovaya kul'tura [Modern civilization trends and popular culture]. Observatoriya kul'tury [Culture Observatory], 3, 28-34 (in Russ.).

Evans, G. (2001). Cultural planning: an urban renaissance? London: Routledge Chp8.

Farrell, J. J. (2003). One Nation Under Goods: Mallsand the Seduction of American Shopping. Washington: Smithsonian Institution Press.

Muller, Т. (1978). Central Business Districts, Cities, and Shopping Malls. Washington: Urban Land Institute.

Nort, D., Uollis, D., & Vayngast, B. (2011). Nasiliye I sotsial'nyye poryadki. Kontseptual'nyye ramki dlya interpretatsii pis'mennoy istorii chelovechestva [Violence and social order. Conceptual framework for interpreting the written history of mankind]. (Trans. in Eng.). Moscow: Institut Gaydara (in Russ.).

Patnam, R. (2000). The prosperous community – Social Capital and Public life. The American Prospect, 13, 35-42.

Rubenstein, H. M. (1978). Central City Malls. New York: John Wiley and Sons.

Shapovalova, T. V. (2016). Sotsialniy kapital: teoretichni zasadi ta strategiyi transformatsiyi [Social capital: theoretical ambush and strategic transformation]. Severodonetsk: SNU imeni Dalya (in Ukr.).

Uspenska, T. O. (2013). Osnovni tendentsiyi rozvytku dytyachykh rozvazhalnykh zon ta tsentriv dozvillya v torhovo-rozvazhalnykh kompleksakh velykykh mehapolisiv Ukrayiny [Main tendencies of development of children's entertainment zones and leisure centers in shopping and entertainment complexes of large megacities of Ukrain]. Arkhitekturnyy visnyk [Architectural Bulletin], 1, 162-168 (in Ukr.).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-03

Номер

Розділ

ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ МЕНЕДЖМЕНТУ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ