Компетентність менеджера соціокультурної діяльності з вимірювання соціокультурних ефектів
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7573.2.2019.190620Ключові слова:
професійна підготовка менеджерів соціокультурної діяльності, соціокультурні впливи, соціокультурні ефекти, вимірювання соціокультурних ефектів, компетентність з вимірювання соціокультурних ефектівАнотація
Вступ. Трансформаційні процеси в Україні обумовлюють підвищення суспільного запиту на поширення інноваційних технологій соціокультурної діяльності. Вимірювання ефекту соціокультурної діяльності є необхідним елементом багатьох соціокультурних технологій. Формування компетентності з вимірювання соціокультурних ефектів у менеджерів соціокультурної діяльності вимагає ретельного теоретико-методологічного і методичного обґрунтування. Мета і методи. Мета статті – обґрунтування теоретичних і методичних складових освітньої технології формування компетентності з вимірювання соціокультурних ефектів у майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності. У процесі дослідження застосовувався комплекс фундаментальних ідей діяльнісного підходу, загальної теорії систем, структурного аналізу, соціально-економічного та психологічного детермінізму, а також методи педагогічного спостереження, тестування студентів, співбесіди й інтерв’ювання, аналіз текстів студентських проектів. Результати. Розкрито доцільність поглибленого формування компетентності з вимірювання соціокультурних ефектів у професійній підготовці менеджерів соціокультурної діяльності. Показаний зміст соціокультурного впливу, що чинить зрушення в життєдіяльності особистості та соціуму. Уточнено поняття соціокультурного ефекту, що існує як науковий термін і є доступним для наукового вимірювання. Висновки та обговорення. Наукова новизна отриманих результатів полягає у підтвердженні доцільності випереджаючого оволодіння теоретичними підходами щодо вимірювання соціокультурних ефектів і доповненні теорії соціокультурної діяльності новими теоретичними визначеннями понять «соціокультурний вплив», «соціокультурний ефект», «вимірювання соціокультурного ефекту». Практичне значення одержаних результатів виявляється в їх безпосередньому використанні у процесі навчання менеджерів соціокультурної діяльності.Посилання
Aristotle (1975). Metafizika [Metaphysics]. Sochineniia [Works] (Vol. 1) (Trans. in ancient Greek). Moscow: Mysl (in Russ.).
Asainova, M. V. (2007). Professionalnaia kompetentnost menedzhera sotcialno-kulturnoi deiatelnosti [Professional competence of manager of social-kultural activity]. Moscow: MGUKI (in Russ.).
Brodie, R. (2004). Virus of the Mind. The New Science of the Meme. Madrid: Integral Press.
Davlikanova, O., Kupenko, O., & Svitaylo, N. (2016). Dosvid orhanizatsijnoi ta pedahohichnoi pidtrymky vprovadzhennia elementiv dual'noi osvity [Experience of organizational and pedagogical support of introduction of elements of dual education]. Marketynh v Ukrayini [Marketing in Ukraine], 6, 63-71 (in Ukr.).
Dawkins, R. (1993). Viruses of the Mind. Cambridge: Mass Blackwell.
Dragomanov, M. P. (1991). Polozhenie i zadachi nauki drevney istorii [Position and tasks of the science of ancient history]. Vybrane [Selected Works]. Kyiv: Lybid, 60-83, (in Russ.).
Falkovskaia, K. I. (2010). Effektivnost sotsialnoi raboty: teoreticheskoe osmyslenie problemy [Social Work Efficiency: Theoretical Conceptualization of the Problem]. Gumanitarnye nauki: teoriia i metodologiia [The humanities: theory and methodology], 3, 89-93 (in Russ.).
Guizot, F. (1860). Istoriia tsivilizatsii v Evrope. Ot padeniia Rimskoi imperii do Frantsuzskoi revoliutsii [History of civilization in Europe. From the fall of the Roman Empire to the French Revolution] (Trans. in Fr.). St. Petersburg: Publisher N. Tiblen (in Russ.).
Hegel, G. V. F. (1970). Nauka logiki [Science of logic] (Vol. 1) (Trans. in Germ.). Moscow: Mysl (in Russ.).
Heraclitus (1989). Fragmenty rannih grecheskih filosofov. Ch. 1. Ot epicheskih teokosmogoniy do vozniknoveniya atomistiki [Fragments of the early Greek philosophers. Pt. 1. From epic theocosmogonies to the emergence of atomistics] (Trans. in ancient Greek). Moscow: Nauka (in Russ.).
Heylighen, F. (1992a). Evolution, Selfishness and Cooperation. Journal of Ideas, 2(4), 70-76.
Heylighen, F. (1992b). “Selfish” Memes and the Evolution of Cooperation. Journal of Ideas, 2(4), 77-84.
Hrushevsky, M. S. (2010). Istoriia Ukrainy z iliustratsiiamy i dopovnenniamy [History of Ukraine with illustrations and additions] (Trans. in Russ.). Donetsk: BAO (in Ukr.).
Kant, I. (1964). Kritika chistogo razuma [Criticism of Pure Reason]. Sochineniya [Works] (Vol. 3). Moscow: Mysl, 69-79 (in Russ.).
Kochubey, N. V. (2017). Sotsiokulturna diialnist [Social and cultural activity]. Sumy: Universytets'ka knyha (in Ukr.).
Kostomarov, N. I. (2014). Mysli ob istorii Malorossii [Thoughts on the history of Little Russia]. Ukrains'kyj istoychnyj zhurnal [Ukrainian history magazine], 6, 182-197 (in Russ.).
Krymskyi, S. B. (1996). Uosoblennia iak shliakh samotvorennia liudyny [Embodiment as a way of human self-creation]. Filosofsko-antropolohichni chytannia [Philosophical and anthropological readings]. Kyiv: Institute of Philosophy of NAS of Ukraine, 37-47 (in Ukr.).
Kupenko, Y. V., & Svitaylo, N. D. (2016). Proyektnyye tekhnologii realizatsii praktiko-oriyentirovanogo podkhoda v professionalnoy podgotovke: vnedreniye mezhdunarodnogo opyta [Design technologies for the implementation of a practice-oriented approach in training: the introduction of international experience]. Zhurnal Ministerstva narodnogo prosveshcheniya [Ministry of Education Journal], 9(3), 154-161 (in Russ.).
Leibniz, G. V. (2018). Monadolohiya [Monadology] (Trans. in Germ.). Moscow: Ripol Classik (in Russ.).
Lurie, S. Y. (1970). Demokrit. Teksty. Perevod. Issledovaniia [Democritus. Texts. Translation. Research]. Leningrad: Nauka (in Russ.).
Lysakova, I. (2013). Indyvidualno-psykholohichni peredumovy pidhotovky menedzhera sotsiokulturnoyi diyalnosti [Individual-psychological prerequisites of training the manager of social and cultural activity]. Visnyk Instytutu rozvytku dytyny. Seriia: Filosofiia, pedahohika, psykholohiia [Bulletin of the Institute for Child Development. Series in Philosophy, Pedagogy, Psychology], 28, 158-162 (in Ukr.).
Martynyshyn, Ya. M., & Khlystun, O. S. (2018). Fenomen idej v upravlinni zhyttiediуalnistiu suspilstva [The Phenomenon of Ideas in the Management of Life of Society]. Visnyk Kyivskogo natsionalnogo universytetu kultury i mystetstv. Seriia: Menedzhment sotsiokulturnoi diialnosti [Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Management of social and cultural activity], 2, 7-25, doi: 10.31866/2616-7573.2.2018. 149294 (in Ukr.).
Martynyshyn, Ya. M., Khlystun, O. S., Kovalenko, Ye. Ya., Hrushyna, A. I., & Tadlia, O. M. (2017). Obgruntuvannia paradyhmy menedzhment-osvity u sotsiokul'turnij sferi [Justification of the management-education paradigm in the social and cultural sphere]. Bila Tserkva: Publisher Pshonkivsky O. V. (in Ukr.).
Martynyshyn,Ya. M., & Kovalenko, Ye. Ya. (2018). Mystetstvo upravlinnya y osvitni tekhnolohiyi pidhotovky menedzheriv sotsiokul'turnoyi diyal'nosti [Art of management and educational technologies of training of managers of social and cultural activity]. Bila Tserkva: Publisher Pshonkivsky O.V. (in Ukr.).
Montesquieu (1955). O dukhe zakonov [The spirit of laws]. Izbrannyye proizvedeniya [Selected works] (Trans. in Fr.). Moscow: Gospolitizdat, 159-734 (in Russ.).
Olenina, O. Y. (2013). Kontseptsiya pidhotovky menedzheriv sotsiokulturnoyi diyalnosti v umovakh formuvannya suspilstva znan [The concept of training of managers of social and cultural activity in the conditions of formation of a knowledge society]. Kultura Ukrainy [The Culture of Ukraine], 42(2), 41-49 (in Ukr.).
Owen, R. (1881). Ob obrazovanii chelovecheskogo kharaktera. Novyi vzgliad na obshchestvo [On the formation of a human character. A new look at society] (Trans. in Engl.). St. Petersburg: Publisher Bibilin I. I. (in Russ.).
Petrova, I. V. (2019). Profesiyna pidhotovka ivent-menedzheriv u konteksti dual'noyi formy zdobuttya osvity [Professional training of event managers in the context of the dual form of education]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriia: Menedzhment sotsiokulturnoi diialnosti [Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Management of social and cultural activity], 2(1), 82-104, doi: 10.31866/2616-7573.1.2019.170657 (in Ukr.).
Plato (1968). Kratil [Kratylus]. Sochineniya [Works] (Vol. 1) (Trans. in ancient Greek). Moscow: Mysl, 413-494 (in Russ.).
Popov, V. G. (1999). Kriterii effektivnosti sotsialnoy raboty [Criteria for the effectiveness of social work]. Teoriia sotsialnoi raboty [Theory of social work] (E. I. Kholostova, Ed.). Moscow: Yurist, 228-239 (in Russ.).
Popper, K. (1995). Chto takoye dialektika? [What is dialectics?]. Voprosy filosofii [Philosophy Issues], 1, 118-138 (in Russ.).
Prinz, J. (2016). Culture and Cognitive Science. Stanford Encyclopedia of Philosophy (E. N. Zalta, Ed.). Stanford: Metaphysics Research Lab, Stanford University, Retrieved from https://plato.stanford.edu/entries/ culture-cogsci/.
Rashkevych, Y. M. (2012). Kompetentnisnyj pidkhid v pobudovi navchal'nykh prohram [Competency approach in curriculum development]. Retrieved from https://www.tempus.org.ua/uk/korysna-informacija/prezentaciji/781- rashkevych-competence-approach-20-09-2012/download.html (in Ukr.).
Rushkoff, D. (2010). Media Virus!: Hidden Agendas in Popular Culture. New York: Random House.
Scherbyna-Yakovleva, E. E. (2016). Destruktivnost i konstruktivnost kak universalnye svoistva chelovecheskogo mirootnosh [Destructiveness and constructivity as universal properties of the human world relation]. Aktual'ni problemy filosofiyi ta sotsiolohiyi [Topical problems of philosophy and sociology], 12, 169-173 (in Russ.).
Scherbyna-Yakovleva, O. Y. (2017a). Kompetentsii ta kompetentnosti: onovlennia katehorial'noho aparata v innovatsijnykh tekhnolohiiakh vyschoi osvity [Competencies and competences: updating the categorical apparatus in innovative higher education technologies]. Filosofiia nauky: tradytsii ta innovatsii [Philosophy of Science: Traditions and Innovations], 1, 151-158 (in Ukr.).
Scherbyna-Yakovleva, O. Y. (2017b). Poniattia sotsiokulturnoi diial'nosti: filosofski ta kulturolohichni vymiry [The concept of social and cultural activity: philosophical and cultural dimensions]. Svitohliad – filosofiia – relihiia [World outlook – philosophy – religion]. Sumy: SumDU, 71-79 (in Ukr.).
Scherbyna-Yakovleva, O. Y., Klochko, M. O., Scherbyna, A. M. (2019). Menedzhment sotsiokul'turnoi diial'nosti iak napriam naukovoho ta tekhnolohichnoho znannia. Ch. 1. Dydaktyka, lohika, metodolohiia [Management of social and cultural activity as a direction of scientific and technological knowledge. Pt. 1. Didactics, logic, methodology]. Sumy: SumDU, 23-27 (in Ukr.).
Shcherbyna, A. M. (2013). Sotsiokul'turna rehuliatsiia u tekhnolohiiakh masovoi komunikatsii [Social and cultural regulation in technologies of mass communication]. Kyiv: Akademvydav (in Ukr.).
Shinkevich, O. K. (2008). Poniatie effektivnosti upravlencheskoi deiatel'nosti [The concept of management effectiveness]. Kurs lektsii po distsipline “Osnovy menedzhmenta” [Lecture course in the discipline “Fundamentals of Management“]. Moscow: BMSTU, 141-142 (in Russ.).
Thales (1989). Fragmenty rannikh grecheskikh filosofov. Ch. 1. Ot epicheskikh teokosmogonii do vozniknoveniia atomistiki [Fragments of the early Greek philosophers. Pt. 1. From epic theocosmogonies to the emergence of atomistics] (Trans. from ancient Greek). Moscow: Nauka, 100-115 (in Russ.).
Vico, J. (1940). Osnovaniia Novoi Nauki ob obshchei prirode natsii [Foundations of the New Science of the General Nature of Nations]. (Trans. in Italian). Leningrad: Khudozhestvennaia literatura (in Russ.).
Whitehead, A. N. (1990). Sposoby myshleniia [Methods of Thinking]. Izbrannye raboty po filosofii [Selected works on philosophy] (Trans. in Engl.). Moscow: Progress, 337-388 (in Russ.).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Олена Щербина-Яковлева, & Микола Назаров
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.