Компетентність менеджера соціокультурної діяльності з вимірювання соціокультурних ефектів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7573.2.2019.190620

Ключові слова:

професійна підготовка менеджерів соціокультурної діяльності, соціокультурні впливи, соціокультурні ефекти, вимірювання соціокультурних ефектів, компетентність з вимірювання соціокультурних ефектів

Анотація

Вступ. Трансформаційні процеси в Україні обумовлюють підвищення суспільного запиту на поширення інноваційних технологій соціокультурної діяльності. Вимірювання ефекту соціокультурної діяльності є необхідним елементом багатьох соціокультурних технологій. Формування компетентності з вимірювання соціокультурних ефектів у менеджерів соціокультурної діяльності вимагає ретельного теоретико-методологічного і методичного обґрунтування. Мета і методи. Мета статтіобґрунтування теоретичних і методичних складових освітньої технології формування компетентності з вимірювання соціокультурних ефектів у майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності. У процесі дослідження застосовувався комплекс фундаментальних ідей діяльнісного підходу, загальної теорії систем, структурного аналізу, соціально-економічного та психологічного детермінізму, а також методи педагогічного спостереження, тестування студентів, співбесіди й інтерв’ювання, аналіз текстів студентських проектів. Результати. Розкрито доцільність поглибленого формування компетентності з вимірювання соціокультурних ефектів у професійній підготовці менеджерів соціокультурної діяльності. Показаний зміст соціокультурного впливу, що чинить зрушення в життєдіяльності особистості та соціуму. Уточнено поняття соціокультурного ефекту, що існує як науковий термін і є доступним для наукового вимірювання. Висновки та обговорення. Наукова новизна отриманих результатів полягає у підтвердженні доцільності випереджаючого оволодіння теоретичними підходами щодо вимірювання соціокультурних ефектів і доповненні теорії соціокультурної діяльності новими теоретичними визначеннями понять «соціокультурний вплив», «соціокультурний ефект», «вимірювання соціокультурного ефекту». Практичне значення одержаних результатів виявляється в їх безпосередньому використанні у процесі навчання менеджерів соціокультурної діяльності.

Біографії авторів

Elena Shcherbina-Yakovleva, Sumy State University

Рrofessor, D.Sc.

Mykola Nazarov, Sumy State University

Senior Lecturer, PhD

Посилання

Aristotle (1975). Metafizika [Metaphysics]. Sochineniia [Works] (Vol. 1) (Trans. in ancient Greek). Moscow: Mysl (in Russ.).

Asainova, M. V. (2007). Professionalnaia kompetentnost menedzhera sotcialno-kulturnoi deiatelnosti [Professional competence of manager of social-kultural activity]. Moscow: MGUKI (in Russ.).

Brodie, R. (2004). Virus of the Mind. The New Science of the Meme. Madrid: Integral Press.

Davlikanova, O., Kupenko, O., & Svitaylo, N. (2016). Dosvid orhanizatsijnoi ta pedahohichnoi pidtrymky vprovadzhennia elementiv dual'noi osvity [Experience of organizational and pedagogical support of introduction of elements of dual education]. Marketynh v Ukrayini [Marketing in Ukraine], 6, 63-71 (in Ukr.).

Dawkins, R. (1993). Viruses of the Mind. Cambridge: Mass Blackwell.

Dragomanov, M. P. (1991). Polozhenie i zadachi nauki drevney istorii [Position and tasks of the science of ancient history]. Vybrane [Selected Works]. Kyiv: Lybid, 60-83, (in Russ.).

Falkovskaia, K. I. (2010). Effektivnost sotsialnoi raboty: teoreticheskoe osmyslenie problemy [Social Work Efficiency: Theoretical Conceptualization of the Problem]. Gumanitarnye nauki: teoriia i metodologiia [The humanities: theory and methodology], 3, 89-93 (in Russ.).

Guizot, F. (1860). Istoriia tsivilizatsii v Evrope. Ot padeniia Rimskoi imperii do Frantsuzskoi revoliutsii [History of civilization in Europe. From the fall of the Roman Empire to the French Revolution] (Trans. in Fr.). St. Petersburg: Publisher N. Tiblen (in Russ.).

Hegel, G. V. F. (1970). Nauka logiki [Science of logic] (Vol. 1) (Trans. in Germ.). Moscow: Mysl (in Russ.).

Heraclitus (1989). Fragmenty rannih grecheskih filosofov. Ch. 1. Ot epicheskih teokosmogoniy do vozniknoveniya atomistiki [Fragments of the early Greek philosophers. Pt. 1. From epic theocosmogonies to the emergence of atomistics] (Trans. in ancient Greek). Moscow: Nauka (in Russ.).

Heylighen, F. (1992a). Evolution, Selfishness and Cooperation. Journal of Ideas, 2(4), 70-76.

Heylighen, F. (1992b). “Selfish” Memes and the Evolution of Cooperation. Journal of Ideas, 2(4), 77-84.

Hrushevsky, M. S. (2010). Istoriia Ukrainy z iliustratsiiamy i dopovnenniamy [History of Ukraine with illustrations and additions] (Trans. in Russ.). Donetsk: BAO (in Ukr.).

Kant, I. (1964). Kritika chistogo razuma [Criticism of Pure Reason]. Sochineniya [Works] (Vol. 3). Moscow: Mysl, 69-79 (in Russ.).

Kochubey, N. V. (2017). Sotsiokulturna diialnist [Social and cultural activity]. Sumy: Universytets'ka knyha (in Ukr.).

Kostomarov, N. I. (2014). Mysli ob istorii Malorossii [Thoughts on the history of Little Russia]. Ukrains'kyj istoychnyj zhurnal [Ukrainian history magazine], 6, 182-197 (in Russ.).

Krymskyi, S. B. (1996). Uosoblennia iak shliakh samotvorennia liudyny [Embodiment as a way of human self-creation]. Filosofsko-antropolohichni chytannia [Philosophical and anthropological readings]. Kyiv: Institute of Philosophy of NAS of Ukraine, 37-47 (in Ukr.).

Kupenko, Y. V., & Svitaylo, N. D. (2016). Proyektnyye tekhnologii realizatsii praktiko-oriyentirovanogo podkhoda v professionalnoy podgotovke: vnedreniye mezhdunarodnogo opyta [Design technologies for the implementation of a practice-oriented approach in training: the introduction of international experience]. Zhurnal Ministerstva narodnogo prosveshcheniya [Ministry of Education Journal], 9(3), 154-161 (in Russ.).

Leibniz, G. V. (2018). Monadolohiya [Monadology] (Trans. in Germ.). Moscow: Ripol Classik (in Russ.).

Lurie, S. Y. (1970). Demokrit. Teksty. Perevod. Issledovaniia [Democritus. Texts. Translation. Research]. Leningrad: Nauka (in Russ.).

Lysakova, I. (2013). Indyvidualno-psykholohichni peredumovy pidhotovky menedzhera sotsiokulturnoyi diyalnosti [Individual-psychological prerequisites of training the manager of social and cultural activity]. Visnyk Instytutu rozvytku dytyny. Seriia: Filosofiia, pedahohika, psykholohiia [Bulletin of the Institute for Child Development. Series in Philosophy, Pedagogy, Psychology], 28, 158-162 (in Ukr.).

Martynyshyn, Ya. M., & Khlystun, O. S. (2018). Fenomen idej v upravlinni zhyttiediуalnistiu suspilstva [The Phenomenon of Ideas in the Management of Life of Society]. Visnyk Kyivskogo natsionalnogo universytetu kultury i mystetstv. Seriia: Menedzhment sotsiokulturnoi diialnosti [Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Management of social and cultural activity], 2, 7-25, doi: 10.31866/2616-7573.2.2018. 149294 (in Ukr.).

Martynyshyn, Ya. M., Khlystun, O. S., Kovalenko, Ye. Ya., Hrushyna, A. I., & Tadlia, O. M. (2017). Obgruntuvannia paradyhmy menedzhment-osvity u sotsiokul'turnij sferi [Justification of the management-education paradigm in the social and cultural sphere]. Bila Tserkva: Publisher Pshonkivsky O. V. (in Ukr.).

Martynyshyn,Ya. M., & Kovalenko, Ye. Ya. (2018). Mystetstvo upravlinnya y osvitni tekhnolohiyi pidhotovky menedzheriv sotsiokul'turnoyi diyal'nosti [Art of management and educational technologies of training of managers of social and cultural activity]. Bila Tserkva: Publisher Pshonkivsky O.V. (in Ukr.).

Montesquieu (1955). O dukhe zakonov [The spirit of laws]. Izbrannyye proizvedeniya [Selected works] (Trans. in Fr.). Moscow: Gospolitizdat, 159-734 (in Russ.).

Olenina, O. Y. (2013). Kontseptsiya pidhotovky menedzheriv sotsiokulturnoyi diyalnosti v umovakh formuvannya suspilstva znan [The concept of training of managers of social and cultural activity in the conditions of formation of a knowledge society]. Kultura Ukrainy [The Culture of Ukraine], 42(2), 41-49 (in Ukr.).

Owen, R. (1881). Ob obrazovanii chelovecheskogo kharaktera. Novyi vzgliad na obshchestvo [On the formation of a human character. A new look at society] (Trans. in Engl.). St. Petersburg: Publisher Bibilin I. I. (in Russ.).

Petrova, I. V. (2019). Profesiyna pidhotovka ivent-menedzheriv u konteksti dual'noyi formy zdobuttya osvity [Professional training of event managers in the context of the dual form of education]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriia: Menedzhment sotsiokulturnoi diialnosti [Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Management of social and cultural activity], 2(1), 82-104, doi: 10.31866/2616-7573.1.2019.170657 (in Ukr.).

Plato (1968). Kratil [Kratylus]. Sochineniya [Works] (Vol. 1) (Trans. in ancient Greek). Moscow: Mysl, 413-494 (in Russ.).

Popov, V. G. (1999). Kriterii effektivnosti sotsialnoy raboty [Criteria for the effectiveness of social work]. Teoriia sotsialnoi raboty [Theory of social work] (E. I. Kholostova, Ed.). Moscow: Yurist, 228-239 (in Russ.).

Popper, K. (1995). Chto takoye dialektika? [What is dialectics?]. Voprosy filosofii [Philosophy Issues], 1, 118-138 (in Russ.).

Prinz, J. (2016). Culture and Cognitive Science. Stanford Encyclopedia of Philosophy (E. N. Zalta, Ed.). Stanford: Metaphysics Research Lab, Stanford University, Retrieved from https://plato.stanford.edu/entries/ culture-cogsci/.

Rashkevych, Y. M. (2012). Kompetentnisnyj pidkhid v pobudovi navchal'nykh prohram [Competency approach in curriculum development]. Retrieved from https://www.tempus.org.ua/uk/korysna-informacija/prezentaciji/781- rashkevych-competence-approach-20-09-2012/download.html (in Ukr.).

Rushkoff, D. (2010). Media Virus!: Hidden Agendas in Popular Culture. New York: Random House.

Scherbyna-Yakovleva, E. E. (2016). Destruktivnost i konstruktivnost kak universalnye svoistva chelovecheskogo mirootnosh [Destructiveness and constructivity as universal properties of the human world relation]. Aktual'ni problemy filosofiyi ta sotsiolohiyi [Topical problems of philosophy and sociology], 12, 169-173 (in Russ.).

Scherbyna-Yakovleva, O. Y. (2017a). Kompetentsii ta kompetentnosti: onovlennia katehorial'noho aparata v innovatsijnykh tekhnolohiiakh vyschoi osvity [Competencies and competences: updating the categorical apparatus in innovative higher education technologies]. Filosofiia nauky: tradytsii ta innovatsii [Philosophy of Science: Traditions and Innovations], 1, 151-158 (in Ukr.).

Scherbyna-Yakovleva, O. Y. (2017b). Poniattia sotsiokulturnoi diial'nosti: filosofski ta kulturolohichni vymiry [The concept of social and cultural activity: philosophical and cultural dimensions]. Svitohliad – filosofiia – relihiia [World outlook – philosophy – religion]. Sumy: SumDU, 71-79 (in Ukr.).

Scherbyna-Yakovleva, O. Y., Klochko, M. O., Scherbyna, A. M. (2019). Menedzhment sotsiokul'turnoi diial'nosti iak napriam naukovoho ta tekhnolohichnoho znannia. Ch. 1. Dydaktyka, lohika, metodolohiia [Management of social and cultural activity as a direction of scientific and technological knowledge. Pt. 1. Didactics, logic, methodology]. Sumy: SumDU, 23-27 (in Ukr.).

Shcherbyna, A. M. (2013). Sotsiokul'turna rehuliatsiia u tekhnolohiiakh masovoi komunikatsii [Social and cultural regulation in technologies of mass communication]. Kyiv: Akademvydav (in Ukr.).

Shinkevich, O. K. (2008). Poniatie effektivnosti upravlencheskoi deiatel'nosti [The concept of management effectiveness]. Kurs lektsii po distsipline “Osnovy menedzhmenta” [Lecture course in the discipline “Fundamentals of Management“]. Moscow: BMSTU, 141-142 (in Russ.).

Thales (1989). Fragmenty rannikh grecheskikh filosofov. Ch. 1. Ot epicheskikh teokosmogonii do vozniknoveniia atomistiki [Fragments of the early Greek philosophers. Pt. 1. From epic theocosmogonies to the emergence of atomistics] (Trans. from ancient Greek). Moscow: Nauka, 100-115 (in Russ.).

Vico, J. (1940). Osnovaniia Novoi Nauki ob obshchei prirode natsii [Foundations of the New Science of the General Nature of Nations]. (Trans. in Italian). Leningrad: Khudozhestvennaia literatura (in Russ.).

Whitehead, A. N. (1990). Sposoby myshleniia [Methods of Thinking]. Izbrannye raboty po filosofii [Selected works on philosophy] (Trans. in Engl.). Moscow: Progress, 337-388 (in Russ.).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-31

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, КУЛЬТУРА ТА МИСТЕЦТВО МЕНЕДЖМЕНТУ