Довіра, справедливість і доброзичливість студентів університетів Японії та Словаччини

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7573.2.2019.190631

Ключові слова:

довіра, справедливість, доброзичливість, студент, опитування, порівняння

Анотація

Вступ. Довіра стає однією із серйозних проблем університетської освіти як із точки зору якості самої освіти, так і з точки зору якості знань, умінь та навичок, які здобувають студенти й випускники. Виходячи з рівня сприйнятої довіри, учні вирішують, наскільки сильною і наполегливою буде їхня соціальна мотивація, тобто сприйняття справедливості й допомоги, і передусім міра, до якої студенти будуть готові застосовувати ці ознаки по відношенню до інших. Мета і методи. З використанням методів аналізу, синтезу, порівняння, абстрагування, узагальнення, індукції, дедукції, моделювання тощо метою роботи є вивчення довіри студентів вищої школи, тісно пов’язаних із темою справедливої та готової до допомоги поведінки. Усі ці три явища досліджуються з обох точок зору: пасивної (у ситуаціях, коли їх отримує студент від інших осіб) та активної (у ситуаціях, коли їх активно виконує студент і звертається до інших осіб). В емпіричній частині представлені результати опитування, проведеного у n = 405 японських студентів та n = 443 словацьких студентів, призначених для пошуку можливих взаємозв’язків у їхній думці щодо загальної довіри, справедливості та доброзичливості. Результати. У запитанні, спрямованому на висловлення думки, чи можна людям довіряти або люди не можуть бути занадто обережними, аж 68,89 % японців та 66,82 % словацьких респондентів віддали перевагу останньому. 81,72 % словацьких та 69,14 % опитаних Японії віддали перевагу думці, що люди намагаються бути справедливими. У сфері надання допомоги дві третини респондентів (65,01 % та 69,63 %) висловилися, що люди, як правило, просто шукають себе. Висновки та обговорення. Новизна роботи випливає з її теоретичної, емпіричної, а також дискусійної частини, яка підтверджує, що студентам університету корисно шукати довіру, справедливість та допомогу з огляду на взаємні залежності між ними. Сприйнята довіра впливає на ступінь і якість подальшої довіри, справедливості й доброзичливості; сприйнята справедливість зумовлює подальше застосування справедливості, довіри та доброзичливості, і одночасно допомога, отримана від інших, сприяє розвитку доброзичливості, довіри й надійності студента та справедливості.

Біографії авторів

Martina Blaskova, University of Žilina

Рrofessor, PhD

Hideyuki Kokubo, Institute of Living Body Measurements, International Research Institute, Chiba

Former Director

Dominika Tumova, University of Žilina

Postgraduate Student

Rudolf Blasko, University of Žilina

Assistant of Professor, PhD

Посилання

Berger, C., & Berger, V. (1999). Academic discipline: A Guide to fair process for the university student. Columbia Law Review, 99(2), 289-364, doi: 10.2307/1123582.

Berkovich, I. (2018). Conceptualisations of empathy in K-12 teaching: A review of empirical research. Educational Review, doi: 10.1080/0013 1911.2018.1530196.

Blader, S. L., & Tyler, T. R. (2009). Testing & extending the Group Engagement Model: Linkages between social identity, procedural justice, economic outcomes and extra role behavior. Journal of Applied Psychology, 94(2), 445-464, doi: 10.1037/a0013935.

Blader, S. L., Wiesenfeld, B. M., Rothman, N. B., & Wheeler-Smith, S. L. (2010). Social emotions and justice: How the emotional fabric of groups determines justice enactment and reactions. Research on Managing Groups and Teams: Fairness and Groups (E. A. Mannix, M. A. Neale, & E. Mullen, Eds.). (Vol. 13). Bingley, UK: Emerald Publishing, 29-62.

Blašková, M., Blaško, R. & Tršková, K. (2017). Decision making of university teacher: Motivating and inspiring students versus too high criticality and demands of teacher. New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 2, 23-36, doi: 10.18844/gjhss.v3i2.1596.

Blašková, M., Blaško, R., Kozubíková, Z., & Kozubík, A. (2015). Trust and reliability in building perfect university. Procedia – Social and Behavioral Science, 205, 70-79, doi: 10.1016/j.sbspro.2015.09.019.

Borges, G., Carvalho de Souza Domingues, M. J., & Cassia da Silveira Cordeiro, R. (2016). Student’s trust in the university: Analyzing differences between public and private higher education institutions in Brazil. International Review on Public and Nonprofit Marketing, 13(2), 119-135, doi: 10.1007/s12208-016-0156-9.

Brunori, P., Peragine, V., & Serlenga, L. (2012). Fairness in education: The Italian university before and after the reform. Economics of Education Review, 31(5), 764-777.

Brunori, P., Peragine, V., & Serlenga, L. (2013). The Bologna Process and fairness in university education: Evidence from Italy. CESifo DICE Report, 2, Retrieved from https://www.cesifo-group.de › dicereport213-forum3.

Caglar, C. (2013). The relationship between the perceptions of fairness of the learning environment and the level of alienation. Eurasian Journal of Educational Research, 50,185-206.

Cavanagh, A. J., Chen, X., Bathgate, M., Frederick, J., Hanauer, D. I., & Graham, M. J. (2018). Trust, growth mindset, and student commitment to active learning in a college science course. CBE Life Sciences Education, 17(1), doi: 10.1187/cbe.17-06-0107.

Charlebois, K., Palmour, N., & Knoppers, B. M. (2016). The adoption of cloud computing in the field of genomics research: The influence of ethical and legal issues. PLoS ONE, 11(10), 1-33, doi: 10.1371/journal. pone.0164347.

Cheng, M. (2016). Quality in Higher Education: Developing a Virtue of Professional Practice. Rotterdam: Sense Publishers.

Dwyer, N., & Marsh, S. (2017). Self-trust, self-efficacy and digital learning. IFIP International Conference on Trust Management (J.-P. Steghöfer, & B. Esfandiari, Eds.). Cham: Springer, 110-118, doi: 10.1007/978-3-319-59171-1_9.

Eisenberg, D., Golberstein, E. & Hunt, J. B. (2009). Mental health and academic success in college. The B.E. Journal of Economic Analysis & Policy, 9(1), doi: 10.2202/1935-1682.2191.

Fukuyama, F. (1995). Trust: The Social Virtues and the Creation of Prosperity. New York: Free Press.

Gill, M., & Greenhow, M. (2011). Building student confidence in Mathematics and Numeracy. Learning Development in Higher Education (P. Hartley, J. Hilsdon, C. Keenan, S. Sinfield, & M. Verity, Eds.). Basingstoke, UK: Palgrave Macmillian, 129-142.

Gomez-Rey, P., Barbera, E. & Fernandez-Navarro, F. (2017). Student voices on the roles of instructors in asynchronous learning environments in the 21st сentury. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 18(2), 234-251, doi: 10.19173/irrodl.v18i2.2891

Greenberg, J. (1990). Organizational Justice: Yesterday, today and tomorrow. Journal of Management, 16(2), 339-432, doi: 10.1177/014920639001 600208.

Haggis, T. (2006). Pedagogies for diversity: Retaining critical challenge amidst fears of dumbing down. Studies in Higher Education, 31(5), 521-535, doi: 10.1080/03075070600922709.

Heffernan, T., Wilkins, S., & Butt, M. (2018). Transnational higher education. International Journal of Educational Management, 32(2), 227-240, doi: 10.1108/IJEM-05-2017-0122.

Hilsdon, J. (2011). What is learning development? Learning Development in Higher Education (P. Hartley, J. Hilsdon, C. Keenan, S. Sinfield, & M. Verity, Eds.). Basingstoke, UK: Palgrave Macmillian, 13-27.

Hoy, W. K., & Tschannen-Moran, M. (1999). Five faces of trust: An empirical confirmation in urban elementary schools. Journal of School Leadership, 9, 184-208, doi: 10.1177/105268469900900301.

Huang, J., van den Brink, H. M., & Groot, W. (2011). College education and social trust: An evidence-based study on the causal mechanisms. Social Indicators Research, 104(2), 287-310, doi: 10.1007/s11205-010-9744-y.

Isserstedt, W., Middendorf, E., Fabian, G., & Wolter, A. (2007). Economic and Social Conditions of Student Life in the Federal Republic of Germany in 2006. 18th Social Survey of the Deutsches Studentenwerk conducted by HIS (Hochschul Information System): Selected Results. Bonn; Berlin: BMBF.

Jílková, P. (2016). Brands we love or know on the Czech financial market. Marketing Identity: Brands WE LOVE – part II: Conference Proceedings from International Scientific Conference (D. Petranová, Ľ. Čábyová, & Z. Bezáková, Eds.). Trnava: University of SS. Cyril and Methodus, 118-126.

Kim, S., & Park, J. (2018). Development and Application of Learning Materials to Help Students Understand Ten Statements Describing the Nature of Scientific Observation. International Journal of Science and Math Education, 16, 857-876, doi: 10.1007/s10763-017-9823-5.

Klimova, B. (2015). Developing ESP study materials for students at a non-philological faculty. Procedia Social and Behavioral Sciences, 197, 104-107, doi: 10.1016/j.sbspro.2015.07.063.

Kokubo, H. (2016). A questionnaire survey for the digital native generation on their anomalous experiences and trust for other persons – Part 2. Journal of International Society of Life Information Science, 34(2), 133-152.

Law, D. (2013). Educational values and the values of higher education. Perspectives: Policy and Practice in Higher Education, 17(3), 81-83, doi: 10.1080/13603108.2013.856355.

Lipson, S. K., Abelson, S., Ceglarek, P., Phillips, M., & Eisenberg, D. (2019). Investing in Student Mental Health: Opportunities & Benefits for College Leadership. Washington: American Council of Education.

Martorell, G., Papalia, D. E., & Feldman, R. D. (2015). A Child’s World: Infancy through Adolescence, 13th ed. New York: McGraw-Hill Education.

Meer, N. M., & Chapman, A. (2014). Assessment for confidence: Exploring the impact that low-stakes assessment design has on student retention. The International Journal of Management Education, 12(2), 186-192, doi: 10.1016/j.ijme.2014.01.003.

Mitchell, R. M., Kensler, L., & Tschannen-Moran, M. (2018). Student trust in teachers and student perceptions of safety: Positive predictors of student identification with school. International Journal of Leadership in Education, 21(2), 135-154, doi: 10.1080/13603124.2016.1157211.

Mulyono, H. (2014). Mediating effect of trust and commitment on student loyalty. Business and Entrepreneurial Review, 14(1), 57-76, doi: 10.25105/ber.v14i1.50.

Niehaus, E., Holder, C., Rivera, M., Garcia, C. E., Woodman, T. C., & Dierberger, J. (2017). Exploring integrative learning in service-based alternative breaks. The Journal of Higher Education, 88(6), 922-946, doi: 10.1080/00221546.2017.1313086.

Nurhayati, Rosmaiyadi, & Buyung (2017). Efforts to improve student’s self confidence using collaborative learning model. Journal Pendidikan Matematika Indonesia, 2(2), 57-62, doi: 10.26737/jpmi.v2i2.223.

Raza, S. A., Abidi, M., Arsalan, G. M., Shairf, A., & Qureshi, M. A. (2018). The impact of student attitude, trust, subjective norms, motivation and rewards on knowledge sharing attitudes among university students. International Journal of Knowledge and Learning, 12(4), 287-304, doi: 10.1504/IJKL.2018.095955.

Reeve, J. (2009). Understanding Motivation and Emotion, 5th ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.

Rockenbach, A. B., Hudson, T. D., & Tuchmayer, J. B. (2014). Fostering meaning, purpose, and enduring commitments to community service in college: A multidimensional conceptual model. The Journal of Higher Education, 85(3), 312-338, doi: 10.1080/00221546.2014.11777330.

Rueckert, H.-W. (2015). Students’ mental health and psychological counselling in Europe. Mental Health & Prevention, 3, 34-40, doi: 10.1016/j.mhp. 2015.04.006.

Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2018). Self-Determination Theory: Basic Psychological Needs in Motivation, Development, and Wellness. New York: Guilford Press.

Sama, H., Brahmasari, I. A., & Ratih, I. A. B. (2017). The influence of marketing mix on student trust and its impact on competitive advantage of private higher education institution. Archives of Business Research, 5(8), 82-91, doi: 10.14738/abr.58.3563.

Sandanusová, A. (2010). Management of Care for Talents in SR on Example of Student Professional Activity. Teacher Training in the Context of Current Changes in Education. Brno: Tribun EU, 19-25.

Sarmini, & Prasetyo, K. (2017). Construction and strategies for strengthening the value of integrity for students to build a culture dignity and competitively in Universitas Negeri Surabaya. Advanced Science Letters, 23(12), 11762-11765, doi: 10.1166/asl.2017.10512.

Schlesinger, W., Cervera, A., & Pérez-Cabañero, C. (2016). Sticking with your university: The importance of satisfaction, trust, image, and shared values. Studies in Higher Education, 42(12), 2178-2194, doi: 10.1080/ 03075079.2015.1136613.

Slade, S., Prinsloo, P., & Khalil, M. (2019). Learning analytics at the intersections of student trust, disclosure and benefit. The 9th International Learning Analytics & Knowledge Conference (LAK19). Tempe, AZ, USA, 235-244, doi: https://doi.org/10.1145/3303772.3303796.

Slavík, M. et al. (2012). Vysokoškolská pedagogika [University Pedagogy]. Praha: Grada (in Cz).

Smith, L. M., Todd, L., & Laing, K. (2018). Students’ views on fairness in education: the importance of relational justice and stakes fairness. Research Papers in Education, 33(3), 336-353, doi: 10.1080/02671522. 2017.1302500.

Soanes, C., & Stevenson, A. (2003). Oxford Dictionary of English, 2nd ed. Oxford: Oxford University Press.

Sokół, A., Gozdek, A., Figurska, I., & Blašková, M. (2015). Organizational climate of higher education institutions and its implications for the development of creativity. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 182, 279-288, doi: 10.1016/j.sbspro.2015.04.767.

Tachine, A. R., Cabrera, N. L., & Yellow Bird, E. (2017). Home away from home: Native American students’ sense of belonging during their first year in college. The Journal of Higher Education, 88(5), 785-807, doi: 10.1080/00221546.2016.1257322.

Thomas, L. (2012). Building Student Engagement and Belonging in Higher Education at a Time of Change. London: Paul Hamlyn Foundation.

Tost, L. P., & Lind, E. A. (2010). Sounding the alarm: Moving from system justification to system condemnation in the justice judgment process. Research on Managing Groups and Teams: Fairness and Groups (E. A. Mannix, M. A. Neale, & E. Mullen, Eds.). (Vol. 13). Bingley, UK: Emerald Publishing, 3-27.

Ulewicz, R. (2014). Application of Servqual Method for evaluation of quality of educational services at the university of higher education. Polish Journal of Management Studies, 9(1), 254-264.

Ulewicz, R. (2017). The role of stakeholders in quality assurance in higher education. Human Resources Management and Ergonomics, 11(1), 93-107.

Wang, Y. D. (2014). Building student trust in online learning environments. Distance Education, 35(3), 345-359, doi: 10.1080/01587919.2015.955267.

Weinstein, N., & Ryan, R. M. (2010). When helping helps: Autonomous motivation for prosocial behavior and its influence on well-being for the helper and recipient. Journal of Personality and Social Psychology, 98(2), 222-244, doi: 10.1037/a0016984.

White, M. (2018). Student partnership, trust and authority in universities. Educational Philosophy and Theory, 50(2), 163-173, doi: 10.1080/00131857. 2016.1153451.

Yatskiv, I., & Ishmuhametov, I. (2016). Scientific activities motivation of higher education institute staff. Actual Problems of Education (MIP 2016): Abstracts of the International Scientific and Educational Conference (I. Ishmuhametov & B. Misnevs, Eds.). Riga, Latvia: Transport and Telecommunication Institute, 15-16.

Yilmaz, I. (2014). Fairness in the learning environment and satisfaction with life: A study of Turkish university students or sports sciences. Anthropologist, 18(3), 1069-1076, doi: 10.1080/09720073.2014.11891589.

Zhang, B. W. (2014). A research on fairness of teacher-student contacts in college sports classes. Studies in Sociology of Science, 5(4), 97-101, doi: 10.3968/5903.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-31

Номер

Розділ

ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ МЕНЕДЖМЕНТУ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ