Постмодерне розуміння університету: організаційно-управлінські аспекти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7573.2.2019.190641

Ключові слова:

університет, постмодерний університет, менеджмент університету, менеджмент соціокультурного простору, університет як драйвер, університет як точка зростання

Анотація

Вступ. У сучасному світі університет набуває нових якостей і функцій, де традиційні доповнюються зовсім новими, які пов’язані з розвитком регіонального співтовариства та виходом на міжнародний рівень. І тому постмодерний університет повинен переорієнтувати свої управлінсько-організаційні важелі. Мета і методи. Метою статті є розгляд університету як драйвера розвитку регіону через аналіз його сучасного менеджменту. Дослідження постмодерного університету вимагає використання міждисциплінарного соціокультурного, структурно-функціонального підходів та історичного, аналітичного, порівняльного методів. Результати. Університети, які завжди прагнули не тільки до знань заради знань, а й до відтворення знань заради росту й укріплення благополуччя суспільства, повинні змінювати управлінську парадигму. І саме такі постмодерні освітні заклади можуть бути драйверами соціально-економічного розвитку та науково-освітнього потенціалу. Висновки та обговорення. Університети сучасності повинні стати точками росту регіонів і активно брати участь у вирішенні освітніх, соціально-економічних, культурних питань. Менеджмент вищої школи повинен бути направлений на забезпечення її конкурентоздатності як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках освітніх послуг. Наукова новизна одержаних результатів полягає у визначенні чинників розвитку постмодерного університету як драйвера зростання економіки і соціокультурної сфери регіону. Практичне значення одержаних результатів виявляється в можливості використання ідеї університету як точки росту регіону та країни.

Біографії авторів

Olga Boyko, Sumy State University

Рrofessor, D.Sc.

Nina Svitaylo, Sumy State University

Associate Professor, PhD

Посилання

Bourdieu, Р. (2001). Prakticheskii smysl [Practical meaning] (A. T. Bikbov, K. D. Voznesenskaia, S. N. Zenkin, & N. A. Shmatko, Trans. in Fr.). St. Petersburg: Aleteiia; Moscow: Institute of Experimental Sociology (in Russ.).

Carter, E. (1753). The History of the University of Cambridge, from its original, to the year 1753. London. Retrieved from https://books.google.com. ua/books/about/The_History_of_the_University_of_Cambrid.html?id=OjU4AAAAMAAJ&redir_esc=y.

Chatterton, P., & Goddard, J. (2000). The Response of Higher Education Institutions to Regional Needs. European Journal of Education, 35(4), 475-496, doi: 10.1111/1467-3435.00041.

Clark, B. R. (2011). Sistema vysshego obrazovaniia: akademicheskaia organizatciia v kross-natcionalnoi perspektive [The higher education system: An academic organization in a cross-national perspective] (D. A. Aleksandrov, Trans. in Engl.). Moscow: Higher School of Economics Publishing House (in Russ.).

Durkheim, E. (2008). Sotciologiia. Ee predmet, metod, prednaznachenie [Sociology. Its subject, method, purpose], 3rd ed. (A. Gofman, Trans. in Fr.). Moscow: Terra - Knizhnyiy klub (in Russ.).

Feingold, М. (Ed.). (2011). History of Universities (Vol. XXV/2). Oxford: University Press.

Graham, J. (2001). The Social thought of Ortega y Gasset: A Systematic Synthesis in Postmodernism and Interdisciplinary. Columbia: University of Missouri Press.

Gramsci, A. (1991). Selections from Cultural Writings. Cambridge: Harvard University Press.

Habermas, J. (2000). Strukturni peretvorennya u sferi vidkrytosti: Doslidzhennya katehoriyi hromadyans’ke suspil’stvo [Structural transformations in the field of openness: Research on the category of civil society] (A. Onyshko, Trans. in Germ.). L’viv: Litopys (in Ukr.).

Koslowski, P. (1997). Kultura postmoderna: Obshchestvenno-kulturnye posledstviia tekhnicheskogo razvitiia [Postmodern culture: Socio-cultural consequences of technological development (M. N. Gretckii, L. V. Fedorova, F. N. Feldman, & L. V. Suvoichik, Trans. in Germ.). Moscow: Respublika (in Russ.).

Kovalenko, E. (2015). Mystetstvo upravlinnia iak paradyhma menedzhment-osvity ХХІ stolittia [Art of management as paradigm of management-education of the ХХІ century]. Ekonomika i menedzhment kul’tury [Economics and management of culture], 2, 31-44 (in Ukr.).

Kutsenko, V. I. (2008). Sotsial'na sfera: real'nist' i kontury majbutn'oho (pytannia teorii i praktyky) [Social sphere: the reality and contours of the future (questions of theory and practice)]. Nizhyn: Aspekt-Poligraf (in Ukr.).

Lyotard, J.-F. (1998). Sostoyaniye postmoderna [State of Postmodern] (N. A. Shmatko, Trans. in Fr.). St. Petersburg: Aleteiia; Moscow: Institute of Experimental Sociology (in Russ.).

Males, L. V. (2007). Karta mista: symvolichnyj prostir upravlinnia [City map: symbolic management space]. Krytyka [Criticism], 1-2, 17-20 (in Ukr.).

Martynyshyn, Ya., & Khlystun, O. (2018). Formuvannia suchasnoi systemy upravlinnia zhyttiediial'nistiu suspil'stva [Formation of a modern system of social life management]. Visnyk Kyivs’koho natsional'noho universytetu kul’tury i mystetstv. Seriia: Menedzhment sotsiokul’turnoi diial’nosti [Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series: Management of social and cultural activity], 1, 7-24, doi: 10.31866/2616-7573.2.2018. 149294 (in Ukr.).

Moreno, J. L. (2004). Sotciometriia: Eksperimentalnyi metod i nauka ob obshchestv [Sociometry: An Experimental Method and the Science of Society] (A. Bokovikov, Trans. in Engl.). Moscow: Akademicheskii Proekt (in Russ.).

Ortega y Gasset, J. (2010). Missiia Universiteta [University mission] (M. Golubeva, & A. Korbut, Trans. in Span.). Moscow: Higher School of Economics Publishing House (in Russ.).

Parker, R., & Cantalupus, N. (1721). The History and Antiquities of the University of Cambridge. London: T. Warner. Retrieved from https://www. iberlibro.com/servlet/SearchResults?an=Parker%2C%20Richard%20and%20Nicholas%20Cantalupe&cm_sp=det-_-bdp-_-author.

Parsons, T. (2000). O strukture sotsial’nogo deystviya [The Structure of Social Action] (V. F. Chesnokova, & S. A. Belanovskii, Trans. in Engl.). Moscow: Akademicheskii Proekt (in Russ.).

Readings, B. (2010). Universitet v ruinah [The University in Ruins]. (A. Korbut, Trans. in Engl.). Moscow: Higher School of Economics Publishing House (in Russ.).

Saburova, E. V. (2009). Osobennosti marketinga sovremennykh gorodov-universitetov (na primere Oksforda i Kembridzha) [Marketing features of modern university cities (on the example of Oxford and Cambridge)]. Aktualnye problemy gumanitarnykh i estestvennykh nauk [Actual problems of the humanities and natural sciences], 11, 144-147 (in Russ.).

Simmel, G. (2018). Bolshie goroda i dukhovnaia zhizn [Big cities and spiritual life] (K. Levinson, Trans. in Germ.). Moscow: Strelka Press (in Russ.).

Sorokin, P. A. (2008). Sistema sotciologii [System of Sociology]. Moscow: Astrel (in Russ.).

Stehnii, O. (2010). Paradyhmal'ni zrushennia u vyvchenni sotsial'noi real'nosti doby hlobalizatsii [Paradigm Shifts in the Study of Social Reality in the Age of Globalization]. Ukrains'kyj sotsium [Ukrainian Society], 3, 59-71 (in Ukr.).

Vasylchenko, H., Parasiuk I., & Yeremenko N. (2015). Asotsiatsiia mist Ukrainy [Association of cities of Ukraine]. Kiyiv: VI EN EJ (in Ukr.).

Weber, M. (1994). Izbrannoe. Obraz obshchestva [Selected works. The image of society] (Trans. in Germ.). Moscow: Yurist (in Russ.).

Yankovska, O. (2015). Rol' universytetiv v ekonomichnomu rozvytku mist, rehioniv, krainy [The role of the university in economic development of cities, regions, countries]. Zvit III Natsional'noho forumu «Biznes i universytety» [Report of the III National Forum “Business & Universities”]. Retrieved from http://csr-ukraine.org/wp-content/uploads/2015/12/forum_ publ_all_bezpolos_print.pdf (in Ukr.).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-31

Номер

Розділ

ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ МЕНЕДЖМЕНТУ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ