Формування державної політики управління освітнім процесом

Автор(и)

  • Alina Hrushyna Kyiv National University of Culture and Arts, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7573.2.2019.190644

Ключові слова:

освіта, молодь, система управління, безробіття, держава

Анотація

Вступ. Нині Україна, поряд з іншими країнами світу, визначає освіту як стратегічну й одну із найважливіших цілей держави. Так, молода людина, яка здобула вищу освіту вважається більш конкурентоспроможною на ринку праці, оскільки володіє тим комплексом навичок і знань, які формують її потенціал. Такий потенціал насамперед має бути основою істотного покращення економічного й соціального становища як людини окремо, так і суспільства в цілому. В рамках забезпечення кількісних і якісних характеристик людського потенціалу, посилюється актуальність дослідження сучасних проблем управління освітньою системою. Мета і методи. Мета статті полягає у виокремленні основних заходів і дій держави у напрямі формування політики управління освітнім процесом в Україні. У дослідженні нами використано емпіричний і системний підходи, згідно з якими процеси формування політики управління освітнім процесом, що застосовуються нині, проаналізовано у взаємозв’язку та розвитку. Також використано економіко-статистичні методи. Результати. Досліджено сучасну систему управління освітнім процесом, визначено рівень ефективності державної реформи децентралізації саме в секторі освіти. Виявлено проблему катастрофічної відірваності системи освіти від ринку праці. Обґрунтовано доцільність використання інструментів імплементації дуальної системи освіти для вирішення зазначеної проблеми. Висновки та обговорення. Наукова новизна одержаних результатів полягає у виокремленні основних напрямів формування політики державного управління освітнім процесом. Використання запропонованих підходів та практичних рекомендацій дозволить підвищити якість освіти та знизити рівень молодіжного безробіття.

Біографія автора

Alina Hrushyna, Kyiv National University of Culture and Arts

Senior Lecturer, PhD

Посилання

Alton-Lee, A. (2006). Research and evidence in educational policy-making: New challenges. Wellington: Ministry of Education. Retrieved from www.minedu.govt/nz/goto/bestevidencesynthesis.

Baker, E. L., Gearhart, M., & Herman, J. L. (1994). Evaluating the Apple Classrooms of Tomorrow (SM). Technology Assessment in Education and Training (E. L. Baker & H. F. O'Neil, Eds.). Hillsdale, New Jersey: Erlbaum, 173-198.

Bielova, L. O. (2018). Stan i problemy zdijsnennia upravlinnia iakistiu osvity ta osvitn'oi diial'nosti v Ukraini: ekspertne otsiniuvannia [Status and problems of quality management of education and educational activity in Ukraine: expert evaluation]. Teoriia ta praktyka derzhavnoho upravlinnia [Theory and practice of public administration], 2(61), 8-17 (in Ukr.).

Cabinet of Ministers of Ukraine (2013). Natsional'na stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku [National Strategy for the Development of Education in Ukraine until 2021]. № 344/2013 Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013 (in Ukr.).

Cabinet of Ministers of Ukraine (2015). Stratehiya staloho rozvytku "Ukraina 2020" [Sustainable Development Strategy "Ukraine 2020"]. № 5/2015. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5/2015 (in Ukr.).

Ekonomichnyi dyskusiinyi klub (2017). Pozytsiia Ukrainy v rejtynhu krain svitu za indeksom hlobal'noi konkurentospromozhnosti 2017-2018 [Ukraine's position in the world ranking according to the Global Competitiveness Index 2017-2018]. Retrieved from http://edclub.com.ua/analityka/pozyciya- ukrayiny-v-reytyngu-krayin-svitu-za-indeksom-globalnoyi-konkurentospromo zhnosti-2 (in Ukr.).

European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA) (2015). Standards and Guidelines for Quality Asssurance in the European Higher Education Area (ESG). Brussels, Belgium. Retrieved from https:// enqa.eu/wp-content/uploads/2015/11/ESG_2015.pdf.

Hrushyna, A. I. (2018). Formuvannia systemy stratehichnoho upravlinnia v haluzi kul'tury [Formation of the system of strategic management in the field of culture]. Visnyk Kyyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriya: Menedzhment sotsiokulturnoyi diyalnosti [Bulletin of Kiev National University of Culture and Arts. Series in Management of Social and Cultural Activity], 2, 107-119, doi: 10.31866/2616-7573.2. 2018.149470 (in Ukr.).

Hrynevych, L. M. (2018). Zupynyty vidtik molodi mozhna lyshe iakistiu osvity [Only the quality of education can stop the outflow of young people]. Retrieved from https://osvita.ua/vnz/59118/ (in Ukr.).

Iarychev, M. U. (2016). Molodezh kak strategicheskii resurs gosudarstva [Young people as a strategic resource of the state]. Molodoi uchenyi [Young scientist], 2, 1008-1011 (in Russ.).

Kremin' V., Levovyts'kyj T., Ohnev'iuk V., & Sysoieva S. (2013). Osvitni reformy: misiia, dijsnist', refleksiia [Educational reforms: mission, reality, reflection]. Kyiv: Edel'vejs (in Ukr.).

Kucherenko, S. Yu. (2018). Suchasnyj stan, tendentsii ta problemy rozvytku osvity v Ukraini [Current state, trends and problems of education development in Ukraine]. Ekonomichnyj visnyk universytetu [Economic Herald of the University], 36(1), 51-59, doi: 10.5281/zenodo.1219827 (in Ukr.).

Martynyshyn, Ya. M., Khlystun, O. S., Kovalenko, Ye. Ya., Hrushyna, A. I., & Tadlia, O. M. (2017). Obgruntuvannia paradyhmy menedzhment-osvity u sotsiokul'turnij sferi [Substantiation of the paradigm of management education in the socio-cultural sphere] (Ya. M. Martynyshyn, Ed.). Bila Tserkva: Vydavets O. V. Pshonkivskyj (in Ukr.).

Maslov, V. I., Bondar, O. S., & Horash, K. V. (2012). Naukovi osnovy ta tekhnolohii kompetentnoho upravlinnia zahal'noosvitnimy navchal'nymy zakladamy [Scientific fundamentals and technologies of competent management of general educational institutions]. Ternopil': Krok (in Ukr.).

Meleshko, V. V. (2018). Problemy upravlinnia opornymy zakladamy zahal'noi seredn'oi osvity v umovakh detsentralizatsii [Problems of management of secondary education institutions in the conditions of decentralization]. Ukrains'kyj pedahohichnyj zhurnal [Ukrainian Pedagogical Journal], 2, 27-33 (in Ukr.).

Ministry of Education and Science of Ukraine (2014). Stratehiia reformuvannia vyschoi osvity v Ukraini do 2020 roku [The strategy of reforming higher education in Ukraine until 2020]. Retrieved from http://tnpu.edu.ua/ EKTS/strate2014.pdf (in Ukr.).

Petrilli, M. J. (2018). Where Education Reform Goes from Here. Retrieved from https://www.educationnext.org/where-education-reform-goes-here/.

Shtyfurko, T. (2018). Vidtik mizkiv za kordon: scho mozhe zrobyty Ukraina, poky ne pizno [The brain drain abroad: what Ukraine can do, it is not too late]. Retrieved from https://zik.ua/news/2018/05/21/vidtik_mizkiv_za_ kordon_shcho_mozhe_zrobyty_ukraina_poky_ne_pizno_1328437 (in Ukr.).

State Statistics Service of Ukraine (2019). Demohrafichna ta sotsialna statystyka. Osvita [Demographic and social statistics. Education]. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua/ (in Ukr.).

Tytarenko, L. M., & Maliuha, S. V. (2014). Molodizhnyj sehment rynku pratsi v systemi natsional'noi ekonomiky [Youth segment of the labor market in the system of the national economy]. Ekonomika i rehion [Economy and region], 5(48), 34-40. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/ UJRN/econrig_2014_5_8 (in Ukr.).

UNDP Ukraine (2017). Stratehiia staloho rozvytku Ukrainy do 2030 roku [Strategy of Ukraine's Sustainable Development till 2030]. Retrieved from http://www.ua.undp.org/content/dam/ukraine/docs/SDGreports/ UNDP_Strategy_v06-optimized.pdf (in Ukr.).

UNDP Ukraine (2018). Indeks liuds'koho rozvytku: Ukraina posila 88 pozytsiiu sered 189 krain [Human Development Index: Ukraine ranked 88th among 189 countries]. Retrieved from http://www.ua.undp.org/content/ukraine/ uk/home/learnmore.html?tagid=topics%3Ahdr (in Ukr.).

World Economic Forum (2017). The Global Human Capital Report 2017. Retrieved from https://www.weforum.org/reports/the-global-human-capital-report-2017.

World Economic Forum (2018). The Global Competitiveness Report 2018. Retrieved from https://www.weforum.org/reports/the-global-competit veness-report-2018.

Zhabin, S., & Kaz'mina, O. (2017). Molodi naukovtsi: sotsial'nyj stan ta umovy pratsi v Natsional'nij akademii nauk Ukrainy [Young scientists: social status and working conditions at the National Academy of Sciences of Ukraine]. Spil'ne [Commons]. Retrieved from https://commons.com. ua/uk/molodi-naukovci-ukrayini/ (in Ukr.).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-31

Номер

Розділ

ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ МЕНЕДЖМЕНТУ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ